Svårt med nya miljöer

Idag åkte jag och husse ut en sväng med Tim till "Frittfölj" för att han skulle få vänja sig lite mer vid den miljön med alla nya dofter. Det var ett par där med sina hundar så Tim fick stå en bit ifrån dem, tränade spontan kontakt med klicker. Efter en stund åkte de hem så då tränade jag lite olika moment på  "gräsplanen", Tim hade väldigt svårt att släppa kollen på husse vilket gjorde att jag tyvärr blev irriterad och Tim missförstod mig helt. Efter en del peppning med bollen gick det dock bra korta stunder så lite vettigt vart det iallafall. Måste försöka få Tim att tycka att jag är mer värd att lyssna på (roligare) än att springa till husse under vår träning, men det är svårt, han vill verkligen valla ihop flocken hela tiden...

Lite bilder från dagens träning:

Läggande under gång (viss tvekan från mig)
image53

image54

image55

Fotgående (eller iallafall försök till)
image56

Hopp över hinder (jag satte honom för nära)
image57

image58

Belöning med boll
image59




Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej!
nu har jag hittat till din blogg ( på kickis blogg)Han är ju så mysig Tim...och oj vad duktiga ni verkar vara på att träna! Kanske skulle träffas på klubben ngn gång! ( jag är ju den där "tjejjen" som gör FF:s hemsida och har 2 Lagotto!)Jag har en liten undran, ifall Tim kan vara den hunden som min Acke räffade vid blå lagunen förra sommaren?(2006) Isåfall har jag bilder på dom...
Må gott
Tessan

2007-12-11 @ 22:24:21
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0