Inte lätt med lydnadsträning i nysnö

Försökte mig på att träna lite lydnad med Tim på en fotbollsplan som är inhägnad till hälften. Det var inte det lättaste, Tim var mest intresserad av snön. Vid platsliggningen ville han bara äta snö, vid ståendet så hade han myror i kroppen och vid linförighet var han mer intresserad av snön kring mina skor... inte lätt. Däremot fortsatte vi med att träna att Tim ska sitta lugnt och fint när jag går eller springer ifrån vilket funderade klockrent trots olika störningar och beteenden hos mig. Avslutade med en inkallning på långt håll, Tim hade full fart och gjorde en fin ingång så det kändes riktigt bra :)

På hemvägen träffade vi en på en bekant och hans bernersennenhane, en hund som Tim ofta morrar mot och har svårt för. Vi gick en bit tillsammans och Tim tvingades lyssna och gå hos mig utan tjafs vilket inte var helt lätt men nyttig träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0