Regn, regn, regn...

I morse beslöt jag att det var dags att tvätta Tim, han luktade inte alls gott ovanför svansroten då han utsöndrar nåt päckel där och jag tyckte det kunde vara snällt att skona rehab /fysioterapeuten vi ska till imorgon från lukten då det är dags för nytt besök på norsholm. Tim var väl mindre glad över att bli intvingad i duschen och tyckte matte var en taskig en. Nu är han iallafall ren och väldoftande igen

Hur ynklig kan man se ut....


På eftermiddagen var det dags för sökkurs igen så jag blev upphämtad av snälla Git. Eftersom Tim inte får springa fick han ett spår som vi fick gå i hällregn...bläää. Tim spårade fint iallafall och markerade apporten och en leksak jag lagt ut, mot slutet vimsade dock jag till det och visste inte vart vi skulle (mitt i snårskogen utan snitslar sista biten...) så jag gick in och styrde Tim för mycket och valde att avbryta sista biten och släppa lös Tim så att han fick hitta tillbaka till bilarna. Tim blev iallafall rejält trött i huvudet då det var ett klurigt spår han fick gå även om sista biten blev fel men det var enbart mitt fel samt att det låg färsk älgspillning i spåret som extra störning...
Dom andra hundarna som var med idag var iallafall duktiga i söket och det var kul att träffa gänget igen, om än något blött att figga mitt i allt regnande. Vår rara instruktör hade även bakar smaskiga bullar som vi fick avnjuta vid fikat så det var mysigt trots blötan.


Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Tack för kramen det värmer alltid!!



Söt han är Timsingen i "blötpälsen";)



Må gottigt!

2008-08-26 @ 23:46:06
URL: http://www.ackebus.bloggagratis.se
Postat av: Kasper med matte

Åh Timsen, vad läskigt att bli hanterad så att man ser ut så där! Ska man ju bara göra när man SJÄLV har badat ju! I sjön. Men du ska se, snart kommer livet att leka för dig igen. Kan kanske bli riktigt kul att träffa den där terapeuten - kanske du får simma då?

2008-08-27 @ 01:28:08
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: kicki

Nämen va söt o ynklig TimseVimse ser ut..!

Kram på dig / Kicki

2008-08-27 @ 09:12:29
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: Tanten

Det var mig en riktigt ynklig uppsyn!

2008-08-27 @ 09:57:58
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: malte o snoken

å nej men stackarn.... e ni så taskig att ni badar honom va...ja uj uj så eländigt eländigt...kanske blev han varm torr o go sen!?

2008-08-27 @ 10:06:11
Postat av: Cavvetjejernas matte

Ojojoj... vad du krymte när du blev våt! Men lika söt å go ändå.

Puss på dig Timse

2008-08-27 @ 10:23:06
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Christa

Ja kissarna är helt underbara. Det var värt den långa resan även om jag var totalt slut efter.

Din voffe ser ut att vara lika glad att duscha som min garvar

Finns inget som kan bli så ynkligt som en blöt hund.

Kul att du tittade in och välkommen tillbaka

Christa

2008-08-27 @ 18:21:51
URL: http://hissen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0