Hemma igen....och trött i benen

Nu är jag hemkommen från stockholm, kom hem igår sent på kvällen och orkade inte blogga då. Var härligt att få träffa hundarna igen, massa kram och pussklalas blev det och sen fick dom varsin grisknorr att smaska på. Man är rätt mör i kroppen och i fötterna efter allt traskande i helgen samt trött i huvudet efter att ha kollat efter "olyckor" på golven i två dagar. Annars har det varit trevligt, träffade på en del vit herdehundsägare samt var borta pch kollade lite i rasmomonter så det var kul. Dom hade fått till den riktigt fint, lite kul med bildspelet som dom visade eftersom Tim (och jag) var med på en del bilder som jag skickat dit. Träffade även Tims kullsyster Thira som satt i rasmontern ett tag så det var roligt att se henne igen. Ska se om jag kan lägga in en bild på rasmontern senare, kommer eventuellt få bilder från en tjej som var med och städade som fotade lite.

Jag träffade även på snygga tervuerenhanen Dahro med ägare så det var jättekul eftersom jag kom i kontakt med dem via bloggandet och jag är mycket intresserad av rasen. Han var verkligen en stilig kille, tyvärr var jag lite trött och hade fullt upp så jag var lite flamsig i huvudet när jag träffade dem. Hade bara tillgång till mobilkameran då det blir en halvkass bild på Dahro från mässan.



Lite shopping hann jag iallafall med mellan kisspölarna i entreen och gallerigångarna. Köpte lite hundgodis som jag ville testa då det inte innehöll färgämnen och lustigheter, ett lass med grisöron och knorrar i modell XL samt varsitt litet gosedjur till vovvarna (även pappas) som dom ska få i julklapp. Köpte ett täcke till Ina som fanns till bra pris på mässan eftersom hon verkar ha lätt för att bli kall när hon ligger i bilen eller är still ute. Fick även med mig lite gratisprover av hundmat, en gratis keps samt påsklämma.

Ett helt lass med saker...




gottis till vovvarna


Luktar gott här matte....jag kan ta hela påsen...


Ina provar sitt täcke som satt bra


Gapa stort!....goda grisöron tycker Ina


Idag blir det en lugn dag så jag får vila fötterna och ryggen, hundarna orkar ändå ingenting för Ina är på väg in i höglöp så det är hormoner överallt just nu. Har börjat sära på hundarna med kompostgaller så att en hund får vara i det rum där jag är och en i resten av lägenheten och sen byter jag imellanåt. Det fungerar bra, hundarna sover mest då. Har man dom ihop så sköter dom sig fortfarande men man ser att båda tycker det är jobbigt då dom inte riktigt kan slappna av så då fungerar det bättre att ha ett kompostaller imellan så dom kan vila ordentligt och jag slipper passa dem hela tiden.

Nu blir det till att kolla bloggar och sen blir det nog viloläge med fötterna högt en stund... 

Kommentarer
Postat av: lotta

hohohoo.här kommer tomten med massor av fina paket till snälla vovvar ;) det var inte nådigt vad med grejer du hade med dig hem...förstår att vovvsarna vart överlyckliga :):)

2008-12-08 @ 16:03:57
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Förstår inte vad det är med våra människor. Matte pratar också om hur snygg den där typen Dahro är.

Är han inte alls!!!!!

Giah är snygg och Dahro kan flytta nån annanstans.

Jag kan ta hand om alla de där smakproven!

2008-12-08 @ 17:55:55
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och Zidane

Oj, ja i Stockholm hade jag med velat vara fast tittat på Flattar istället för Herdehundar i och för sig. Men de där kissepölarna kan man ju vara utan helt klart....

Ciao

2008-12-08 @ 18:36:06
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Kasper

En sån massa grejer!!! En sån jul det blir!

Grisöron - nä NU måste jag ta ett ordentligt snack med min matte!

(Jag SKA få, lovar hon. Fast inte förrän i morgon.)

Kompostgaller - en hundägares allra bästa pryl säger matte, en rent imfam uppfinning, tycker jag!

Ha det så gottigt, både du Timsen, och Ina!

2008-12-09 @ 01:22:28
URL: http://www.belof.se
Postat av: kicki fohlin-svensson

Oj! Nu har du prylar som räcker till nästa år!

Eller ska du till My Dog i januari och fylla på?

Jag ska dit, vi hämtar valp samtidigt...

KRAM Kicki o schäfrarna

2008-12-09 @ 09:21:44
URL: http://www.rexago.se
Postat av: camilla

Det var ett redigt grisöra!! Mer likt ett elefantöra ;-)

Mumselimums!!

Rena julaftonen ju!

2008-12-09 @ 10:35:56
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Annelie

Hej!

Här kommer jag att läsa mycket. Jag har en vit herdehund hemma, han är 3.5 år och vi har honom på "prov" då hans ägare inte kan ha honom kvar längre. Han är korthårig och helt underbar!

2008-12-09 @ 17:20:17
URL: http://annelieh.bloggagratis.se/
Postat av: Annelie

Hej igen!

Vad kul att du tittade in hos mig. Mio kommer härifrån: http://www.vitherdehundregister.se/page27/page3/page61/page61.html



Aramis/Mio



Han är en väldigt trevlig hund. Bra med barnen och så. Jag är lite ny på det här så jag kan typ inte "hundspråket", alltså vad Ni hundägare använder för språk (skratt). Därför kommmer jag att läsa..och läsa..

//Annelie

2008-12-09 @ 18:14:47
URL: http://annelieh.bloggagratis.se/
Postat av: Elisabeth

Hej svejs i lingonskogen.

Tack för inlägget i gästboken.

Alltid lika roligt att träffa dig. Synd att vi inte bor lite närmare varandra. Oj vad du har handlat, när han du med det L Ha det gott och vi sänder några nospussar till dom fyrbenta vännerna.

Elisabeth, Eric, Thira & Dee-Dee

2008-12-09 @ 20:41:31
URL: http://www.whitethira.se
Postat av: Gunbritt, Dahro och Giah.

Hej!!! Kul att vi han ses lite i Stockholm :)

Jag var virrig till tusen...Tog INGA bilder på Dahro och bara en på kompisens Grönis som vann i sin variant...Jag som brukar fota massvis??? Så ditt foto är det enda som finns från den dagen...

Ja ja Dahro visade sig bra och blev 2a bästa hane i öppen klass...Så vi är nöjda...

Kram från oss!!!

/Gunbritt

2008-12-11 @ 02:05:29
URL: http://belgarhuset.com
Postat av: malte o snoken

å vilken shoppingkasse det blev, härligt! fin kappa till ina!! knorrarnao öronen skulle vi inte säga nej till...mmmmums!

2008-12-11 @ 12:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0