Ojojoj...Tim kissat på en människa...ooops....

Idag tog jag med hundarna ut en längre sväng, Tim har gett upp Inas bak nu så nu kan man ha dem lösa ihop ute också bara man har koll på dem...skönt. Idag tänkte jag att hundarna skulle få jobba lite så det blev uppletande, dom fick två uppletanden var med två olika föremål. Eftersom det var första gången för Ina fick hon synliga utplanteringar där jag enbart belönade för minsta intresse, hon formligen dök på föremålen så det var inga problem. Däremot ville hon inte komma in till mig först men efter att jag lekt med henne och kört byteshandel med föremålet mot ett annat som vi lekte med ihop så gick det kanon, in med föremålet till matte och sen lek och gos en stund. Hon tyckte verkligen det var roligt, kul att se hennes koncentration och glädje :)

Ina ligger och väntar på att få springa till rutan


Weeee kolla vad jag hitta....


Titta matte det låg en grej bakom stenen!


Med Tim har jag börjat jobba mer på att han ska vara mer fokuserad och inte snurra omkring för mycket samt jobbat med att han ska komma ända till mig med sakerna då han gärna släpper lite tidigt. Han var iallafall jätteduktig idag och hade fin fart, glädje och koncentration i rutan trots att Ina satt bunden i ett träd brevid.

Tim fokuserad på rutan...låt mig springa dit då matte!


Kolla jag hitta den!


En till grej till dig matte...


När Tim var på väg in med sista föremålet till mig så såg jag att personen med hunden som sprang fram till Ina häromdagen var en bit bort och kom gåendes mot oss. Jag ignorerade dem först och fortsatte jobba med Tim som skötte sig kanon  utan att bry sg om hunden. Efter ett tag platsade jag Tim då de fortsatte mot oss och hans hund var lös och kom mer eller mindre ålandes till Tim. Jag blev lite irriterad att bli störd igen men gav tillslut Tim frikommado eftresom han skötte sig så fint så jag ville inte att han skulle få skit för att det kom en hund farandes.  Jag ställde mig så att jag kunde skydda Ina eftersom hon satt bunden vid ett träd då jag inte ville att hon skulle bli trängd av tiken. Tiken sprang fram och hälsade på Tim (utan att ägaren frågade om lov...suck) och jag var för förvånad för att klämma ur mig något till personen så jag lät det hela bero eftersom jag såg att hundarna kom väl överrens. Iallafall så helt plötsligt gick Tim fram till hundens ägare och ställde sig och kissade på honom!!! Jag blev totalt överraskad, Tim har aldrig gjort något liknande innan...jag stammade fram en ursäkt iallafall och fick bort Tim därifrån. Personen sa inget utan stod lugnt kvar ett tag och tittade på sin tik som var på väg att åla sig fram till Ina, jag ställde mig då imellan eftersom jag såg att Ina kände sig trängd pch då tog han sin hund och gick.

Jaa...vad säger man, mycket ska man vara med om....i efterhand var jag nästan lite skadeglad om jag ska vara ärlig att Tim kissade på personen eftersom han och hans hund stört oss oinbjudna vid två tillfällen.... Synd bara att jag ska få en sådan tunghäfta när det händer, samtidigt vill jag ju inte gapa för mycket när mina hundar sköter sig. Tim skötte sig ju jättefint trots att han var lös ända tils hunden kom fram och jag då gav honom frikommando. Inte lätt att veta hur man ska agera ibland. nåja, Tim och Ina var iallafall lugna och fina efter att han gått iväg igen och vi kunde fortsätta vår trevliga promenad.

Nu ligger vovvarna och sover efter dagens aktivering, dom är så söta för dom ligger allt mer tillsammans och myser, märks att dom verkligen börjar känna varandra och bilda flock.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Oj.. Egentligen ganska kul..(skratt). Tack för din kommentar hos mig! Det är så intressant för mig som "okunning" att läsa om hur du gör med dina hundar och det inspirerar mig, tack!

2008-12-15 @ 21:29:41
URL: http://annelieh.bloggagratis.se/
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vad duktig Ina är när du tränar henne! Är hon tränad innan hon kom till er?

Ja, vad säger man när ens hund lyfter på benet och kissar på någon... har själv blivit pinkad på benet av en hanhund och med all säkerhet har det med Inas löp att göra. Den gången det hände mig så hade Molly gått in i löp.

2008-12-15 @ 22:25:33
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: pia warnhag

Hahaha, Bra gjort att kissa på den där oförstående människan. Kan inte sluta skratta.

kramar

2008-12-16 @ 00:28:15
URL: http://lagottoflickorna
Postat av: Kasper

Hihihi, Timsen, du visade minsann hur en slipsten ska dras! När matte får tunghäfta, då tar du över! Troligen kommer den där mannen att hålla både sig själv och sina hundar borta från dig och Ina i fortsättningen!

Du borde absolut få ett extra grisöra som tack för hjälpen!

2008-12-16 @ 00:30:32
URL: http://www.belof.se
Postat av: Tessan med "pälsbollarna"

Well done Tim! Sådana ska kissas på;) Jag hade nog oxå fått tunghäfta...eller så hade jag tagit i alldeles för mycket och gjort mig väldigt osams! Allt beroende på humöret tror jag...



Må gott och pussa voffsingarna!

2008-12-16 @ 00:30:38
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Anita med småmonstrren

2008-12-16 @ 09:30:27
Postat av: Anita med småmonstren

Hi hi Heja Tim. Tala om för personen att dina hundar har löss och att det smittar så ska du se att du inte blir störd i din träning....

2008-12-16 @ 09:32:27
Postat av: Anonym

Hi hi Heja Tim. Tala om för personen att dina hundar har löss och att det smittar så ska du se att du inte blir störd i din träning....

2008-12-16 @ 09:34:00
Postat av: lotta, Juni o Cola

haha heja heja Tim,...fast förstår att det är mindre kul för matte, just då :)

2008-12-16 @ 11:20:33
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

en sån konstig person som inte sa någonting på hela tiden!(alltså han, inte du!)

heja tim! som tog saken i egna händer så att säga! förstår om du fick tunghäfta, det är svårt när man liksom inte vet vilken nivå man ska lägga det på , (jag hade likt tessan nog blivit lite för arg....)bra att du ställde dig emellan.

En gång när vi var ute o promenixade med malte o snoken o en väninna till mig så mötte vi två tikar som de är förtjusta i. Tikarna gillar dom oxå så dom lekte o till slut lade sig tikarna ner o visa magen (siberian huskys)då blev snoken så till sig att han ställde sig o pinka på min väninna!!!

2008-12-16 @ 12:29:10
Postat av: Elenor och Zidane

Riktigt roligt! Bravo Tim!!!

2008-12-16 @ 18:36:33
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0