Bad och bus med schäfertiken Bimbo

Idag fick vi besök på em av bekanta som har en schäfertik som Tim går väldigt bra ihop med. Vi tog en promenad bort till ett ställe där det finns en liten damm och ett stort fält så att dom skulle få leka och bada lite. När vi var nästan framme fick båda hundarna gå lösa, men utan att leka. Jättenyttigt för Tim som höll sig lugn och gick skapligt nära mig tills han fick frikommando och tillåtelse att busa. Dom leker väldigt bra ihop då dom förstår varandras spårk väldigt bra.  Bimbo är lite äldre än Tim och har en lugnande inverkan, samtidigt som Tim får fram leklusten hos henne vilket gör att dom leker på en bra nivå. Det var en mycket nöjd Tim som promenerade hem sen, hoppas vi hinner låta dem umgås vid nåt mer tillfälle.

Tim försöker övertyga Bimbo om att det är mysigt att simma...
image812

Hon var lite tveksam men gav sig ut tillslut efter Tim
image813

Tim ser rätt tanig ut då Bimbo är en riktigt stor tik med massa päls
image815

Tim njöt för fullt!
image814

Ahhhh....välgjord lerinpackning! (jag var inte lika nöjd som Tim)
image816


Paus i busandet
image817

Tim försöker få igång Bimbo att springa
image818

Full fart frammåt!
image819



Kommentarer
Postat av: Sigge

Avundsjuk jag blir så avuuuuuundsjuk!!!!!!!
Jag byter gärna några av alla mina sjöar mot en brud som vill bada!
Sjöar har jag ju massor men det är dåligt med brudar som vill bada.

2008-05-27 @ 19:41:02
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: molle

Jag meee är såå avensjuuuuuuuk..

2008-05-27 @ 19:53:48
Postat av: Primo och Acke

VI VILL OXÅ BADA!! Ska övertala matte att vi kanske kan åka till Lagunen i morgon....vi ska visst först till klubbstugan och göra ngt tråkigt....som att kolla vinster till Lotteriet på söndag....kommer ni då?
Tjingelitjong!

2008-05-27 @ 21:07:36
Postat av: Elisabeth

Wow, vilken pärla!! Lyckos Tim"!

2008-05-27 @ 23:25:55
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: camilla

Ser helt enkelt underbart ut!!

2008-05-28 @ 12:23:46
URL: http://www.bentley.dinstudio.se
Postat av: malte o snoken

å vilken söt o rar tjej! ni ser ut som gjorda för varandra ju!

2008-05-28 @ 12:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0