Seeeg Tim vid lydnadsträning....

Idag hade jag lejt pappa för att han skulle fota och filma lite när jag tränade lite lydnad med Tim, främst fritt följ, platsliggning och ställande/läggande samt lite apportering. Tim var sååååå seg idag, gick och släpade vid fritt följ och travade vid inkallning, han som alltid brukar springa som en besatt...suck... Jag blev frustrerad och gjorde ca en miljon dubbelkommandon, konstiga kroppsrörelser osv... Om någon har några bra tips på sätt att belöna/få upp fart och glädje i lydnadsträningen utan att det slår över i stress så säg gärna till för idag var inte bollen, godis eller pipleksaken särkilt roliga....och jag har idétorka.... Undrar om jag kommer ut på tävlingsplan innan Tim är pensionär...tur det inte finns nån övre åldersgräns.

Fritt följ gick inget vidare med en seg Tim som strosade efter i sakta mak...
image697

Såja...lite bättre en kort stund
image698

Fasthållande av apporten...Tim var duktig och grep först på kommando men sen tuggade han lite istället...
image699

Börjat klicka in "haka i backe" vid platsliggning då Tim är så lättstörd och fladdrig
image700

Platsliggning va det ja....skulle man inte vara avsappnad då matte?
image701

Kommentarer
Postat av: Cavvetjejerna

Kanske var han lite trött i dag, och inte kände för att träna...
Han är i alla fall samma söta Timsevimse
Puss, puss

2008-05-02 @ 17:51:09
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Jag såg en sån som du idag.
Men han ville inte alls hälsa på mej, nåt om att han inte gillade andra hanar och så var han fullt upptagen med att bära en limpa i munnen. Jag vill också bära limpor! Fast är inte säker på att den skulle komma hem. Limpa är gott!

2008-05-02 @ 18:25:53
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Primo och Acke

Nej Tim ibland är det bara såååå tråkigt att träna, då är det bara strunta idet....så gör man det en annan dag;)Vet inte om vi syns på söket på söndag...Jag Primo ska ju på ringträning i flera timmar...får se om jag och matte orkar...
Tjingeling från oss!

2008-05-03 @ 00:03:35
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Sacco

Schysst platsliggning, en 10 poängare - alla tassar och huvudet i marken - står väl ingenting om lutning?
Den översta bilden ser väldigt bekant ut:)

2008-05-03 @ 00:26:57
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: Sigge

Såna där småhundar är ettriga typer.
Möter ibland en sån där dvärgpincher som alltid ska mucka gräl. Jag struntar i honom.
Han är visst känd för att försöka flyga på allt han ser, typen!

2008-05-03 @ 18:56:48
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: molle

Min matte bara skriker att hon oxå vill ha tips på det,, tycker att jag är super seg

2008-05-03 @ 20:01:02
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Underbar platsliggning ;-) Avslappnad och fin. Verkligen. Hihi vilken sköning....

2008-05-03 @ 23:15:45
URL: http://www.bentley.dinstudio.se
Postat av: kicki

Tjolahopp på er!
träna korta stunder, max 5 minuter och ös på med superbelöningar som han bara får vid just lydnadsträningen.
Bestäm dig för te x ett eller två moment du ska träna och håll dig till dessa två.
Om man tränar alltför ofta och långa pass tröttnar hunden och försök att hitta unika belöningar och var noga med att de bara får förekomma i lydnadsträningen!
Avsluta alltid med bus.
träna inte heller varje dag, utan det kan räcka med två till tre gånger i veckan, han ska bli sugen på att jobba.
Ni är så fina ihop så detta grejar du innan han blir för gammal. En etta är han nog egentligen klar för redan av det jag sett.
Vi ses i sökskogen / Kramis från instruktören Kicki

2008-05-04 @ 14:11:07
URL: http://www.kickifohlin.blogg.se
Postat av: Anonym

Om dom ändå säger "ligg" kan man ju passa på att softa samtidigt...Just nu ligger jag "plats" i soffan...Väldigt soft....

Bella

2008-05-04 @ 18:56:16
Postat av: malte och snoken med matte

borde vara lite förbjudet o vara en sån där avslappnad sötpropp!

2008-05-06 @ 13:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0