Går frammåt...

med katterna :) Idag känns det riktigt bra för katterna har vågat röra på sig lite här hemma nu och äter/dricker och går på toa. Visst är dom reserverade men Ina har nästan slutat skälla och nu ikväll nosade hon på min hankatt när han låg i mitt knä vilket gick bra. Hon är ju bara nyfiken så det kommer nog släppa mer och mer mellan henne och katterna nu. Idag har Ina även fått träffa pappa och hans hund, jag mötte dom utomhus med Ina och sen fick dom följa med in till oss. Det gick riktigt bra efter en liten stund och Tim accepterade Zingo lika bra som vanligt trots att Ina var med, dom har verkligen en oerhört fin relation Tim och Zingo...aldrig något direkt gruff eller konkurrerande mellan dem utan klara roller och trygghet har dom mellan varandra.

Idag har jag även klickertränat lite, Ina håller bara på att klickas in vilket går bra och Tim har fått träna lite mer på freestylepositioner, han är faktiskt riktigt duktig tycker jag med tanke på att det är relativt nytt för honom. Han tycker verkligen det är kul och jobbar på fint med stor glädje i rörelserna. Vi har förresten satt ut Tims smärtmedicin helt nu och hittils känns han mjuk och fin. Imorgon är det dags för ett simpass igen så då hoppas jag att han känns bra även efter det.

Lite bilder från idag...

Ina hittade en skojjig leksak i Tims "låda"


Tim myser i soffan efter en promenad i skitvädret (regn, regn, regn idag...)


hmmm...inte hoppa i sängen brukar man väl säga...


Ina har börjat med att hon ska ligga med framdelen i mitt knä och gosa/tugga med en leksak...hänt flera gånger idag...


Fast då kommer gärna farbror polisen Tim och vill lägga sig i...Min leksak ju matte!

Kommentarer
Postat av: Pia

Anna Jag tycker du är duktig och tålmodig.

Och det är en stor omställning för Tim och katterna med. Kul att det gick bra med Zingo. Ni har så fina hundar och en stor förståelse för hur de fungerar.

Inas tugg-gos känns igen.... :) Lycka till idag.

2008-11-12 @ 05:44:33
Postat av: malte o snoken

klart du är min matte mest matte! han är snäll ändå timsingen o delar er o sitt hem med Ina! Va kul att ni satt ut medecinen o att han känns mjuk o fin ändå! Vi håller tummarna till badet!

snoseligos till hela bandet!

2008-11-12 @ 08:52:59
Postat av: S

Det där känner jag igen! =P

Så där var det med Baby och Thiara också. Baby ville mysa i knäet med en leksak men Thiara var snabb och hämta den från henne hehehe

2008-11-12 @ 09:27:03
URL: http://babedeluxe.blogg.se/
Postat av: Åsa

Gosevovvarna! Här tycker Frost att alla leksaker som någon annan leker med är hans. Ligger de bara på golvet så bryr han sig inte ett dugg.

2008-11-12 @ 10:57:18
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Linnea

klart wille vill träna hundar, det är ju det han är som bäst på ;) han har fått vänja diverse hundar och människor med hästar :P vad söt hon är din nya lilla gula vita vovve :)

2008-11-12 @ 12:02:13
Postat av: Kasper

Så bra allt låter. Snart är dom allihop som "hund och katt" dvs bästa vänner över hela linjen och delar allt i både vått och torrt! :-)

Härligt att Tim fortfarande känns så mjuk och fin och att smärtlindring inte är nödvändig längre!

Lycka till med bassängsimmet!

2008-11-12 @ 14:33:21
URL: http://www.belof.se/
Postat av: Sigge

Ni är för söta tillsammans!

Skönt att Tim slipper sin medicin nu.

Här är det också mest bara äckligt regn!

2008-11-12 @ 18:13:12
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: lotta

klart det e tims leksak..men hon kan väl få låna?;)

Vad ni ser ut att ha det mysigt..skönt också att katterna börjar våga sig fram:)

2008-11-12 @ 18:51:54
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Saga

Hej! Såg att du skrivit i min gästbok, men kunde inte hitta ngn på din sida här, så jag tänkte att jag svarar såhär. Japp, Cocos, eller Vita herdens Kloe som hon heter är ett helsyskon till Thira, dock ett år yngre och därmed även lillasyster till Tim med :)

Massa kul att du skrev, tycker det är så kul när man stöter på syskon här och var.

Går det bra om jag länkar till dig?

Kram, Saga och Cocos


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0