Back on track...

 Tim verkade ha lite ont igår em då han vid ett tillfälle kissade utan att lyfta på benet samt var lite tjurig mot pappas hund då de var förbi en sväng men sen på kvällen verkade han som vanligt igen och kändes fin. Det är svårt att veta om det var träningen som gjorde honom dålig en stund eller om det bara var något allmänt. Pratade med Marie idag på Norsholm när vi var där för ett simpass och hon troddde att jag skulle få räkna med att Tim ibland kommer ha sämre dagar utan att det behöver vara något vi gjort utan att han bara helt enkelt kanske har en "dålig dag". Marie kände iallafall igenom Tim och hon hittade inget konstigt utan han kändes rörlig och bra men vi kunde ta det lite lugnare ett par dagar. Tim fick iallafall simma 6+6+5minuter och han blev rätt så flåsis efter första omgången, sen gick det bättre. Tim kändes dock lite tröttare idag, han vilade mer efteråt och var inte lika alert och pigg på leksaken vid simmet.

Jobbigt att simma idag...pust...


Efter att ha pratat lite mer med Marie om att skapa de bästa förutsättningarna för Tim nu under hösten, vintern så valde jag att fjäska för husse så vi fick köpt ett Back on Track täcke (keramiskt som reflekterar kroppsvärmen). Detta då både jag och Marie tyckte att det kan vara bra att ha efter simningen då vi åker hem om det är kallt för att musklerna inte ska kylas ner för fort då han är fuktig. Kan även vara bra att ha om han ska ligga i bilen eller still ute, om han verkar stel i rygg och höfter mm samt vid uppvärmning och nedvarvning inför aktivitet vid kyligare väderlek. Nu har ju Tim en hel del päls så det kan tyckas fjantigt att täcka honom men han har känsliga höftleder och har även haft en del smärta i sin ländrygg och därför tror jag att det kan komma till användning för att undvika ytterligare skador eftersom han inte kan ses som en helt "frisk" hund.

Tim provar sitt täcke..."Jaha nu ska man ha kläder också...manligt...suck..."


Kommentarer
Postat av: Kasper med matte

Timsen, jag tycker att du KLÄR i ditt sköna täcke! Dessutom GÖR det gott, det är jag säker på!

Ser att du simmar själv i bassängen den här gången också. Utan nån fånig lina. Bra, tycker jag.

Och så hoppas jag att du inte har ont.

NOS-NOS-GOS TILL DIG, FINA MAXIATYREN!

2008-10-08 @ 00:04:50
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: lotta

Mycket manligt med täcke. Mina flickor vart alldelens till sig ;)

2008-10-08 @ 07:51:43
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

ja men det var väl en jättebra idé! o snygg är du i den oxå, du är i så gott sällis, malte o snoken har också tjusiga täcken för att hålla sig varma före o efter jakt...

2008-10-08 @ 11:33:01
Postat av: Tanten

Klokt att skaffa ett täcke tycker jag! Allt som kan hjälpa är ju liksom värt att prova.

Jag kom att tänka på en sak, mina gnissliga gamla leder mår mycket bättre sedan jag började äta glukosamin vinterhalvåret. Det är ju ett kropps eget ämne som mina leder producerar för lite av. Kolla om det kanske kan vara något att ge till Tim, den här Marie kanske vet, annars pratar du med din veterinär.

2008-10-08 @ 12:33:15
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Jeanette

Snyggt täcke :-) har funderat på ett sådant själv... men min "krake" är i den åldern då han inte skulle skämmas för att käka lite på det fina täcket. Hoppas Tim piggar på sig! kram

2008-10-08 @ 18:59:24
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sigge

Snygt täcke du fått!

Jag hoppas jag slipper sånt.

Självklart tänker jag ju på mina vänner och gjorde lite extra av allt åt dej också.

2008-10-08 @ 19:11:08
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: molle

men vad snygg du ser ut..

klart alla kan ha en dålig dag..

2008-10-08 @ 20:42:52
URL: http://bobmarleys.wordpress.com/
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ha ha ja du dåliga dagar det har väl allihopa!!! Så varför inte lille Timsen.... Jätte fin i sitt täcke, VILL OXÅ HA!! Inte ett dugg fjantigt att ha täcke på, utan ett bevis på att du bryr dig om din hunds bästa!

Kramis från mig oh "pälsbollarna"!

2008-10-08 @ 22:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0