Frostigt!

Igår hade jag och hundarna en sån härlig dag, vädret var toppen med sol, klarblå himmel och gnistrande frost.... så underbart efter allt detta gråa blaskväder. Jag började dagen med att ta med Ina till valla där det var samträning med fokus på hundmöten. Det märktes att Ina varit ifrån träning ett tag nu när skendräktigheten varat för hon var väldigt skällig och taggad så vi stod mest still och bara befann oss bland de andra. Efter samträningen tog vi en liten promenad med Linnea och en väldigt glad Zumi som Ina ömsom ville fostra och ömsom busa med så hon uppförde sig lite som en virrpanna i kopplet. Efter det tog jag en rejäl omväg på promenaden hem så att Ina fick springa lös och busa av sig. Det var så härligt och se henne för hon vara bara så glad, full i bus men ändå kontaktsökande. Vi mötte folk, både gångare och joggare samt såg en hund på väldigt långt avstånd men Ina kom fint på inkallning så vi kunde glatt promenera på..... ibland flyter det på :)











När jag kom hem med Ina efter sammanlagt  ca 3 timmar ute i solen så bytte jag bara hund så att Tim fick komma ut en rejäl runda. Vi var nog uta ca 1½ timme aktiv promenadtid och eftersom Tim gick lös mestadels så hann vi avlägga en rätt lång sträcka (jag rör mig fortare när jag slipper koppel). Härligt att bara få promenera på och njuta av vädret. Tim var full i bus och bitvis passade vi på att leka lite och det var så roligt att se honom bjuda upp till kamp vid flera tillfällen och nästan hoppa efter mig, han som kan vara lite försiktig annars när vi leker.











Var så skönt att se hundarna sen, båda var riktigt nöjda efter att ha varit ute och jag tror dom uppskattade att få lite egentid med matte en och en.  Det är inte ofta jag lyckas få Ina att bli riktigt trött men hon sussade gott hela eftermiddagen, det tar på krafterna att vara ute och börja komma igång igen efter att vi har legat lågt ett tag.


Kommentarer
Postat av: Kasper

Vilka himla mysiga prommisar! Och en så fin rock du har, Timsen! Hm - matte undrar om jag också...

Bra att Ina börjar bli liksom lite mer sig själv igen! Tjejer ska vara trevliga och busiga och inte ha en massa konstigheter för sig!!

2009-12-03 @ 23:27:33
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Marianne

Vilka härliga promenadbilder du bjuder på. Inte utan att du hade tur med vädret. Det känns gott att hundarna fungerar bra då de får röra sig fritt.

kram

2009-12-03 @ 23:53:14
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Pia

Mysigt !

2009-12-04 @ 06:07:34
Postat av: Torsten

Det är så vackert med all frost! Härliga bilder!

2009-12-04 @ 06:54:06
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Daniel

åh så gemytligt vackert!!

2009-12-04 @ 09:44:56
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0