Samträning med en väldigt lugn Ina :)

Idag var det tisdagsträning i Rydskogen igen. Ina var väldigt trevlig och lugn idag, hon skällde knappt något och vid flertalet tillfällen kunde vi passera hundar riktigt tight och hon skötte sig fint med bra kontakt med mig. Vi gick en promenad ihop med de andra samt tränade lite frittfölj, läggande och nån inkallning. Ina var lite seg i fria följet men hon kändes mer samlad och lugn än hon brukar, inte så flamsig så jag är väldigt nöjd ändå. På hemvägen fick hon gå lös lite och vi kunde passera folk en bit ifrån utan att hon ens tittade på dem, härligt! Så här harmonisk och lugn har nog aldrig Ina varit när jag haft med henne, speciellt eftersom vi går genom universitetet där det är fullt av folk och massa liv och rörelse så det känns faktiskt riktigt bra.

Dagens samtränare på promenad


Ina ligger och spanar på dom andra medan jag fotar lite...


Sara med Ikaros och jag med Ina ställer upp framför kameran :)


Koppeltrassel....


Lättare utan koppel....försök till frittfölj...


Segt i språngmarch...


Återgång vid läggandet, Ina låg stilla och fint :)


För Tims del blev det en promenad i skogen. Nu är det ju så att jag har en fobi här i livet...mördarsniglar....jag tycker dom är sååå äckliga och hela skogen var full av dom, gissa om Tim undrade vad sjutton matte höll på med när jag tjutandes trippade fram på tårna....himmel vilken syn det måste ha varit ;)

Kommer du eller knäppmatte?


Vilopaus på fältet medan solen kom fram en kort glimt.....


Myyyser......


Kommentarer
Postat av: Kasper

Vem vill trampa på en mördarsnigel!! Klart man måste trippa och tjuta, så att man slippr!!! Fattar väl alla!



Matte hälsar och säger att det känns fint att ni haft en så bra dag - var tydligen väldigt bra att Ina testade och att du reagerade på ren instinkt.



Hos mig har det regnat - och jag och Mollie har haft pusskalas! :) Är en lycklig men också väldigt trött hund i kväll!

2009-06-02 @ 23:35:35
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Linnea

Haha, du kan tänka dig vad Zumi (och Kalle) tänker när det har regnat och jag trippar fram på samma sätt som du, fast snarare med mantrat "ÄCKLIGT ÄCKLIGT ÄCKLIGT ÄCKLIGT BLÄÄÄÄÄ RÄÄÄÄÄÄÄÄDD" och ett och annat illtjut och panikskrik om jag mot förmodan skulle råka trampa på... EN MASK! Mördarsniglarna renderar faktiskt bara små rysningar i kroppen och kanske ett "uuuuusch", klart framsteg för mig! :)

2009-06-03 @ 00:20:42
URL: http://dory.nu
Postat av: Torsten

Hihihi....alla har vi våra små fobier...!

Fina Ina är på gång helt klart, mankan väl säga som så: Inget ont som inte har nåt gott med sej!

Kramisar

2009-06-03 @ 07:01:14
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoki me matte

härliga mysbilder!

kul att ina var så följsam!

ja men sniglarna är äckliga! så låter matte när hon ser spindlar! bläsch!

2009-06-03 @ 17:07:15
Postat av: pillan

usch fyy vad äckligt ...såna finns som tur var inte hos oss, jag skulle ju dööö hatar verkligen allt som krälar

2009-06-03 @ 17:52:19
URL: http://www.pillans.se
Postat av: maja m.flokk

Så bra at det går godt for dere!Ina og Tim er heldige som har så masse hundekompiser!:)

Er forøvig så veldig enig med deg i at en hunden ikke skal være lydig kun fordi den er redd for eieren-det hadde ikke jeg heller likt!Men visse grenser må man jo ha-som den du markerte for Ina i det litt spesielle tilfellet der. Leste i boken til Järverud (svensk hundedressør) at erfaring viser at svært dominante hunder trigges og kan bli ytterligere harde ved å bli håndtert ved stadig og unødig ofte, fysisk avstraffelse- samtidig som de underdanige hundene oftest får enda dårligere selvtillit.Som mangeårig hundeeier tror jeg nok på det!



Jo, vi er glade i å gå i fjellet alle sammen-og har rukket enda en fjelltur siden sist..:)Finns det forøvrig noe fjell der du bor?Ina og Tim hadde nok likt det, men jeg skjønner at det begrenser seg litt med Tims hofter. Håper forøvirg gutten har det bra-det ser iaf sånn ut på bildene!:)

2009-06-03 @ 19:12:13
URL: http://majas-skriblerier.blogspot.com
Postat av: Elenor och Zidane

ja mördarsniglar är äckliga!!!!!! Men dina hundar ser superfina ut som vanligt. Kram

2009-06-03 @ 20:23:48
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Pia

Träning ger färdighet.......Ina behövde en ordentlig tillsägelse säkerligen.

Men jag tror i och för sig att ert tränande ger resultat och att hon kommit ner i varv....hon behöver ju som sagt MYCKET stimulans.........

DU ÄR BÄST ANNA, kram Pia

2009-06-03 @ 23:25:36
Postat av: Gunilla & Asta

Roligt med Ina!!! Fin kontakt på bilderna :D Och ja, men verkligen ser hur han myyyyyser Timsevimse!



Usch fy, gu' vad läskigt med såååå mycket sniglar. Tack och lov har vi inga här hemma... Och jag vill INTE har hit dom!



Kram /g.

2009-06-04 @ 14:02:41
URL: http://vitherde.wordpress.com
Postat av: Sigge Svamphund

Är du säker på att det är mördarsniglar?

Skogarna är fulla av svarta skogssniglar nu och det är inte samma som mördarsniglarna.

Mördarsniglar är bruna med lite mörkare huvud

2009-06-04 @ 18:25:52
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Frippe & Cash med matte

Hej på er!!!

Jag fattar inte hur jag ska hinna med allt???

Men nu har jag ögnat igenom lite av det du lagt ut och ni är då flitiga med träning här och där med hundarna och bloggandet hinns ju också med!!

Underbara bilder på dessa underbara hundar som vanligt. Gillar den på Timse med tungan ute!!

Kramen på er...

2009-06-04 @ 20:59:39
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: lotta

oj, du är ute på så mycket skoj med hundarna:)vad mysigt det ser ut:)....sniglar finns det gått om här med, men inga mördarsniglar:)

2009-06-04 @ 22:31:46
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0