Att jag aldrig lär mig....

att inte träna hund när jag inte är på topp...suck! Idag hade jag bestämt att träna ihop vid lunchtid med Ivana och snöboll så jag tog med mig båda hundarna. Redan när vi kom ut var hundarna i gasen, hoppade och for och jag började tappa tålamodet då jag fortfarande är lite småseg och har huvudvärk och lite ont i kroppen. Försökte mig på att träna lite kontakt med Ina medan Tim satt uppbunden men hon var bara överallt, ville fram till snöboll, eller for runt och försökte busa i snön, med pinnar mm...allt utom jag var roligt. Säkerligen kände hon av att jag var irriterad så jag har bara mig själv att skylla så det blev bara konflikter mellan oss hela tiden. Bytte då och tog Tim istället men han kände direkt av min sinnesstämning och blev låg och krypig så det gick inget bra. Tim fick iallafall två apporteringar där jag lyckades peppa honom så att han fick avsluta med något positivt och då växte han lite igen och blev go och kontaksökande. Det slutade med att vi bara tog en promenad ihop jag och Ivana samt hundarna, bra för mig att kunna promenera med båda även om det är en annan hund med. Tim skötte sig fint och efter ett tag lugnde även Ina ner sig och gick lugnt vid mig. men jag blir så arg på mig sjäv, att jag aldrig lär mig att ge fan i och träna när jag märker att jag inte är på topp....sen skulle jag verkligen behöva lära mig att inte bli så irriterad men det är vårt ibland när man har två tokstollar i koppel på sammanlagt 74 kg som försöker gå åt varsit håll...det gör liksom rätt ont då...

Kommentarer
Postat av: Carolina & Latte

Skönt i alla fall med två hundar, så att man kan byta av, hihi:-) Men en sammanlagd vikt på 74kg är inte att leka med... Det håller jag med om! Skillnad mot Latte som väger 4kg... Ja, ibland är det skönt med en liten vovve!:-) Men träningen går ju upp och ner med vovvar, så är det med allt... Ja, tänka sig, hur livet kan vara!



Kraaaaaaaaaaaaaaaaam



//C&L:-)

2009-03-02 @ 17:14:06
URL: http://www.latte.bloggagratis.se
Postat av: Frippe & Cash

Ja det där med att träna kontakt när man inte har något tålamod lät ju inte som någon bra sak, inte träna över huvudtaget då, tycker jag. Tänk på mig då när lilla Cash har vuxit upp och jag har sammanlagt 140kg i kopplen.....Inte lätt måste jag ju säga. Jag måste nog börja träna lillen snart.ler

Kramen på er..

2009-03-02 @ 18:21:35
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: Elenor och Zidane

Känner igen det där med att träna när man inte är på topp och blir irriterad. Som du säger: bara skita i det och ta en vanlig promenad istället. Krya på dig!!!!

2009-03-02 @ 18:44:11
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: lotta med juniocola

mmm svårt det där med humöret. fast man bestämmer sig...så står man där rättvardetär å väääser åt vovven iallafall...men man är inte mer än människa..å man lär sig väl NÅGON gång;)å tar en prommis istället. ..å där blir man ju oxå irreterad alltsom oftast..inte på juni..men på cola(ca 25)kilo..f-n, hon e så äkla stark bara hon...hur ska det inte då vara med över 70 kilos..viljor?;)japp, nu e Juni minst i gänget igen...;)

2009-03-02 @ 19:11:21
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Visst är det så, att hundarna känner av direkt om man inte är på sitt rätta träningshumör.

Bra att du fick till apporteringen med Tim i alla fall.

Kram

2009-03-02 @ 20:05:58
URL: http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Pia

Anna Det är ok att inte alltid vara på topp......du är ändå bäst :)

2009-03-02 @ 21:18:28
Postat av: Berit Elisabet

Inte lätt inte, när man inte kan det man vill! Men så blir det ibland. (För min del rätt ofta...)

Hoppas du snart känner dig riktigt frisk och kry, och då kommer allt att gå som en dans igen!

Kasper hälsar! :-)

2009-03-02 @ 23:59:08
URL: http://www.belof.se
Postat av: camilla

Hoppsan :)

Nej man ska inte träna när man är på "kinken"

B blir också låg som en tax när jag är sur. Bäst att man gör nåt annat då istället....tills den rätta känslan infinner sig.

2009-03-03 @ 09:35:14
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Sara

Tack för idag, det var mycket trevligt! Min mail adress är [email protected]. Jag fick en hel del bra bilder på dig och Tim :)

2009-03-03 @ 13:08:41
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: Carolina & Latte

Jag kan inte kommentera i det nya inlägget, så jag tar och skriver här istället! Vilka vackra bilder, Tim & Ina! Gud så sött... Förstår att matte är stolt över er! För vem smälter inte för er två?



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam,



//Latte

2009-03-03 @ 20:46:59
URL: http://www.latte.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0