Lydnadskurs och myspromenad

Idag hade jag lydnadskurs med Tim på förmiddagen, han fick vara med lite grann på ett par inkallningar (dock utan fokus på raka sättanden för att undvika extra belastning på bakpartiet), samt lite början till ställande och en platsliggning samt lite fri "haka i backen" träning. Han var riktigt duktig bitvis förutom tjuvstarter på inkallningen, fast samtidigt hellre det än en hund som inte har drag till matte. Vad gäller ställandet fick jag många bra små tips och jag känner att jag nog har en plan i huvudet nu hur jag ska få till momentet stegvis, känns bra eftersom det har spökat en hel del för oss så nu gäller det att börja om på nytt. Jag la in en del pauser med Tim och så eftersom han ska ta det ganska lugnt och stretchade igenom honom noga hemma efteråt. Men samtidigt blir han så glad när han får träna lite så jag är glad att vi deltog lite idag ändå.... Nu blir det bara till att vänta på vad veterinären säger på tisdag. Tims mage har iallafall fortsatt att vara bra och han känns pigg och glad även om han såklart fortfarande är lite trött efter allt med magen och medicineringen kan nog göra sitt till.


På eftermiddagen efter att jag kommit hem med Tim så tog jag med mig Ina och mötte upp Sara och Ikaros i valla för en promenad. Det började väl inte så bra för jag var lite sen och stressad men efter en stund gick det riktigt bra och båda hundarna knatade på lugna och tysta så det var kul eftersom jag fick möjlighet att prata lite med Sara då utan att bli döv samtidigt. Visserligen fick Ina ha sin halti på sig bitvis då hon blir så uppe i varv av att promenera med sällskap och då blir väldigt stark men vi försöker jobba med hennes koppelgående konstant. Mot slutet av promenaden fick Ina ett litet överslag och skällde massor och stackars Ikaros såg lite fundersam ut då hon for ut lite hårt mot honom men träning ger färdighet så vi kämpar på. Ikaros har iallafall charmat mig totalt, vilken cool kille han är med sin sköna uppsyn och glatt viftande svans.

Vårat härliga promenadsällskap, stort tack för idag!


Fina Ikaros....som jag smög till lite korv idag för han var så duktig när Ina studsade runt så jag kunde inte låta bli....hoppas Sara förlåter mig för mitt fjäsk ;)


Ina är en riktig liten bergsget...totalt orädd att hoppa upp på saker....


Inte lätt att försöka packa upp en tröja och samtidigt hålla reda på både kamera, hund och väska....


Efter att jag och Sara skilts åt tog jag med mig Ina till den tomma fårhagen vid universitetet och släppte henne där så hon fick rasa av sig. Hon passade på att i ett obevakat ögonblick ta sig ett dopp och var allmännt överlycklig över att få springa fritt utan en massa krav. Passade på att göra ett par inkallningar vilket gick toppenbra. På hemvägen mötte vi tre hundar och Ina var tyst och drog knappt i kopplet utan valde att kolla på mig :), visserligen var hon väl rejält trött då men ändå.

Man tittar bort en sekund och så vips....knashund...bada i mars....


sen får man ett stolleryck...bus bus bus....


Weeeee.....


Pinnen ska dööö!!!!!


Kolla vad söt jag är matte!!...sluta fota och ge mig en korvbit nu då....


Båda vovvarna har sovit sött hela kvällen, himmel vad skönt att se dom så trötta och nöjda. Tror aldrig jag har sett Ina så här trött förut, det tar på psyket att promenera med sällskap och sen få springa lös och verkligen ladda ur fysiskt.

Kommentarer
Postat av: Kasper

Säger bara - sötisar!!!

2009-03-22 @ 00:33:46
URL: http://www.belof.se
Postat av: Kasper

Säger bara - sötisar!!!!

2009-03-22 @ 00:35:09
URL: http://www.belof.se
Postat av: Gazton

Kanon fina bilder....

2009-03-22 @ 00:53:44
URL: http://gaztons.wordpress.com/
Postat av: Sara

Bilden då Ina springer över fältet är helt fantastiskt vacker, bra jobbat! Det är inte lätt att fånga dom när det går så fort.



Ikaros tackar för korven :D



Kram

2009-03-22 @ 04:32:14
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com
Postat av: '♥♥♥♥lotta, Juni o Cola♥♥♥♥

visst är det en skön känsla när de ligger och sover o man vet att man GJORT nåt..alla mår liksom bra:)haha.TOKHUND bada i mars, såg kallt ut;)

2009-03-22 @ 08:33:14
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: molle & matte

men jag vill oxå bada ...fubb

2009-03-22 @ 09:31:02
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Elisabeth och Sacco

Hi,hi, vilken rackare som smet i väg och badade:) Med två hundar kan jag tänka mig att man både vill ha ögon i nacken och bläckfiskarmar:)

2009-03-22 @ 14:01:43
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: Gunbritt m flock

Vilka fina bilder på glad Ina...Härligt att se!!!

Roligt att det går frammåt :)

Hoppas verkligen att Tim får hjälp av veterinären!!! Inte roligt när ens älskling inte mår bra...

Vår första hund hade ont sista året till och från då fick vi rådet av vår dåvarande veterinär (längesen) att ge magnecyl till honnom det fungerade bra...blev ju inte lika dyrt som rimadyl heller...

Vet ej vad veterinärer tycker om det i dag, men det kan ju vara värt att fråga...

Tror han fick en halv tablett två ggr/dag men minns inte säkert (han var blandras i storlek med schäfer)



Hoppas Timmse blir bättre snart!!!

Skulle vara sååå roligt att få träffa er och hundarna ju!!!

Hoppas det blir av i vår/sommar



Kram Gunbritt.

2009-03-22 @ 16:55:26
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Torsten

Jag gillar alla bus-bilder!! Ni är så himla fina!!!

Ha nu en härlig kväll , må gott!!!

2009-03-22 @ 19:06:58
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Sigge Svamphund

BRAVO!!!!!!!!!

Självklart ska man bada året om Ina!!!!!

Ska vi dejta du och jag???????

2009-03-22 @ 19:16:27
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Carolina & Latte

Häftiga bilder...! Bra jobbat! Häftigt när ni går upp på stenar och springer med pinnar tycker jag! Ikaros är så vacker... Vilka hundvänner ni har!



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam,



//Latte:-)

2009-03-22 @ 20:51:12
URL: http://www.latte.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0