Försök till träning med pigga hundar

Idag träffade jag Sara med hennes godingar i valla för lite träning och umgänge. Eftersom mina vovvar vilat från träning ett par dagar och mest fått strosa omkring på promenader valde jag att ta med mig båda två...kanske inte ett helt klokt val då dom båda var superpigga med samtidigt nyttigt för dom att vara med båda två. Turades om att försöka mig på lite träning med dom, Ina var mest grinig och skällig mot Saras hundar och gillade inte att sitta uppbunden men ett kort pass med lite linförighet och läggande/platsliggning fungerade ändå över förväntan. Hon är rätt knepig just nu, tror att hon har en del hormoner som spritter i kroppen på henne för hon är grinigare än vanligt mot andra hundar...kanske är hon på väg in i nån skendräktighetsperiod eller så?
 
Mina huliganer ( Ina visar sin "fina" sida där hon står och skäller mot dom andra hundarna...)


Allihopa skymtar i bild...


Sara och Ozzy tränar ingångar


För Tims del blev det lite haka i backen träning, där jag fått börja om lite från början då han blir väldigt låg och osäker när det är mycket liv och rörelse runt honom. Avslutade med lite snurr pch bus med Tim bara för att få upp honom lite då han blev ganska "mattig" och lite låg av dom andra hundarna, tyvärr lyckades jag nog lite för bra för på hemvägen var Tim helt tossig och skulle bara springa och busa så det slutade med koppel på för hans del. Var ändå skönt att se att trots att Tim var supertaggad och Ina var med så fungerade han skapligt, visst får jag ha lite extra koll på honom när han är lös men med tanke på dagens förutsättningar så är jag nöjd över hans uppförande.

Fick några bilder på mig och Timse av Sara

Matte jag vill inte vänta här längre.....


Tim snurrar i flygande fläng... inget fel på arbetsviljan då inte ;)




Kom igen matte!


Om jag sitter vackert får jag bollen då?


På hemvägen öppnade sig himlen och det blev riktigt kallt, det var två dyngsura hundar och en frusen matte som kom hem och kurade ner sig under att lager filar i soffan.... mysigt....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va tuff du ser ut, Timsen, när du snurrar, tycker jag! :-)

2009-05-28 @ 22:47:58
Postat av: Stellas matte Lotta

Vad lycklig han ser ut, Tim, man blir varm i hjärtat!

Nu är det äntligen helg, som vi har längtat, bara mysa, ta det lugnt och tillbringa mycket tid i skogen!



Ha en trevlig helg!

2009-05-29 @ 09:09:24
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: lotta med Juni o Cola

härliga bilder på tim, han ser glad o lycklig o snygg ut:)Idag skiner solen iallafall, härligt:)

2009-05-29 @ 09:40:50
URL: http://juniocola.bloggagratis.se
Postat av: Molle & matte

Kan nog vara så att skendräktighet är på gång..

ta bort filtar och gosedjur så hon inte kan bädda sig en lya med valpar ...



Han är då för härlig din Tim ..guud vad jag skulle vilja ha en hund med fart i



kramen

2009-05-29 @ 10:41:12
URL: http://www.pillans.se.
Postat av: Torsten

Timsen gjorde en riktig "Torsten-snurr" ju...Dom är så himla fina dina hundar!

Kram på er och trevlig helg!!!

2009-05-29 @ 16:36:48
URL: http://www.prinstorsten.bloggagratis.se
Postat av: Pebbels

Vilken go bild på Tim (?) som sitter vackert! Himla snygga hundar du har :)



Hur långt har du kommit med klossen och vilken belöning använder du?



Kram

2009-05-29 @ 18:01:26
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Marianne

Fina foton på vackra hundar. Det ska bli en varm helg, så det passar det med lite bad och simning för hundarna.

ha en skön pingsthelg. Kram

2009-05-29 @ 21:32:53
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ina vill nog ha "pälsbollar" istället;)



Håller med dom andra Tim ser lycklig ut!!



Kramis på er allihop!

2009-05-30 @ 00:01:11
URL: http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se
Postat av: Carolina & Latte

Vilka fina bilder! Älskar när du kör "Sitt vackert"



Kramiz,



//Lattisen:-)

2009-05-30 @ 00:34:02
URL: http://www.lattisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0