Dags för simning igen

Idag på morgonen for vi till Norsholm för att börja frisimma med Tim igen för att stärka honom lite ytterligare nu när vintern och kylan är i antågande. Vi har bokat simning ca en gång i veckan ett tag framöver och idag började vi med en mjukstart på ca 4+3+3 minuters simpass. Tim var överlycklig över att få simma och formligen ylande när vi klev in till bassängen, trots det blev det inte så mycket stoj och plask som jag befarat utan Tim simmade fokuserat och fint med bra tempo och fint rörelseomfång. Han kändes jättefin efteråt vid stretchingen även om han hade lite svårt att stå still, roligare att simma än själva duschningen och pysslandet efteråt.

Kan vi börja nån gång eller matte, jag vill simma nu!!!!


Jippie, simma med mina leksaker och få beröm av matte är kul!


en titt under vattnet... finfina simtag minsann!


Trött Timse i bassängen...


Ynklig kille som tycker väldigt synd om sig själv!...duschingen efteråt är inte uppskattad

Vi passade på att väga Tim och trots att vi sänkt hans mat en del så har han gått upp ytterligare lite i vikt och ligger nu på 45 kg! Nu blir det minsann hårdare tag och mindre mat för han får inte ha så mycket hull som han har just nu. Visst kan jag se till att han rör sig mer men jag vågar inte ta i för hårt så att hans höft tar stryk igen utan en blandning av motion, mindre "onödigt" gottis och minskad mat får det bli ett tag framöver nu. Samtidigt så är jag ju på ett sätt "glad" att han lagt på sig för även om han inte får gå upp mer i vikt så är det ett tecken på att han mår bra och är smärtfri eftersom han lätt rasar i vikt när han mår dåligt eller har ont.

Eftermiddagen här hemma har varit lugn, Tim har varit trött både fysiskt och psykiskt sen simmandet och även Ina har varit lite småslö. Ina fick ett kort klickerpass med fokus på nyinlärning av ställandet där jag hittils enbart belönar frivillga/spontana ställanden vilket går bra och hon står med fin attityd och bra fokus och bakåttänk :)

Blev inga bilder tagna idag på Ina så det blir ett par extra bilder från häromdagen då vi var ute ihop med pappa och Zingo (pappa som har fotat).

Ina full i bus!


Jag och Ina sitter på en sten och vilar en stund...


Tim försöker fjäska till sig en godbit....


Vi vill ha godis matte!!!


Tre bustroll med Tim i täten...


Lyckliga hundar :)


Nu väntar snart sängen för min del, har en jobbhelg framför mig så detta var min enda lediga dag den här veckan och då blir det lätt lite fullspäckat med allt man vil hinna med.... Zzzzzzz...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Så skönt att Tim mår bra och vilken tur ni har som har tillgång till bassäng för hundarna.

Och det är en svår balansgång med att hålla hundarna i rätt hull. Ibland så matvägar de och då gör man allt för att de ska äta, för att sedan kanske vara lite frikostig då de får tillbaka sin aptit igen. Det viktiga är ju att Tim mår bra och har aptit. Det är lättare att hålla igen lite på mat än att försöka få en matvägrande hund att äta igen.

Fina foton på alla hundarna.

Ha en skön helg trots att du jobbar.

kram

2009-10-10 @ 00:54:16
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Johanna & Max

Vad roligt att han gillar att träningssimma. När Max blir lite äldre kommer han också får göra det :). Det är verkligen jättebra träning för dom. Kram

2009-10-10 @ 12:13:35
URL: http://jareback.com
Postat av: Kasper

Hörrödu Timsen - duscha efter bad, vad är det för dumheter! Du är väl blöt tillräckligt då? Är et nåt fel på bassängvattnet så får dom väl byta det, tills du ska simma!!! Mixtra med det får dom väl göra sen!!! Hänsyn borde dom ta, till världens finaste maxiatyr!!!

Många glada och uppmuntrande svansviftningar från mig! :)



(Skoj att du ska få fortsätta att simma många gånger till!)

2009-10-10 @ 13:03:02
URL: http://www.belof.se
Postat av: Susanne o Pebbels

Kul att simningen går så bra! Härliga bilder i inlägget nedan. Mäktigt med tre lika hundar!



Kram

2009-10-11 @ 08:55:11
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Håller med Kasper.

Det där med tortyr efter simningen verkar ju helt onödigt!!!!

Postat av: Elenor och Zidane

Hej!

Ja vi har haft lite otur med skador i höst, men det läker väl.

Tim är en lyllo som får simma i bassäng. ser så skönt ut.

Kram

2009-10-11 @ 20:32:06
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Torsten

Den där bassängen ser ju himla kulig ut...!

Bra att Tim verkar må bra iallafall!

Underbara bilder och den på 3 bustroll är störtskön!

Ha en bra vecka!

2009-10-12 @ 07:26:49
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Stella

Åhhhh sån träning skulle jag helt klart kunna tänka mig, tänk att få beröm för att bada :-)

Duschen efteråt verkar dock mindre kul, min matte tycker vi hundar är knäppa, bada överallt det kan och vill vi, men duscha vill vi inte....

2009-10-12 @ 09:30:37
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Söt proppen Tim ser så söt ut när han simmar!

Kramis

2009-10-12 @ 13:53:29
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Utmärkt idé Tim!!!!!

Självklart ska vi demonsterar på lördag!

Jag har träffat några av de där otrohetsresultaten idag.

Hörde hur männisokorna pratade om att matte ska skjutsa mej på lördag så jag frå träffa dej och Ina.

Postat av: pillan

ja det är ju toppen med simmning på vintern..

helt perfekt ..kanske dags att ta molle till simmhallen oxå , fast våran är så liten .



vad fina dom är alla tre

2009-10-13 @ 08:21:59
URL: http://www.pillans.se
Postat av: Gunbritt

Ser jätteskönt ut med simmning...och alla tre hundarna är ju urgulliga...Härligt att se att dom har kul ihop :)

Vi ses snart ska bli jätteskoj :) :) :)

Kram Gunbritt

2009-10-13 @ 22:32:22
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Frans med matte

Åhhhh ni har alltid så himla härliga bilder! Blir massa avis! Vet du, jag googlade på ryckdämpande koppel och fick en länk till din blogg, lite kul. Så nu måste jag ju direkt fråga vad du har för åsikt om dem? Jag tycker de verkar så himla smarta. Frans drar då och då och jag som har en whiplash skada måste passa nacken... Det ska gå att få tag i sånna som passar mindre hundar oxå så att inte resåren blir för tung liksom. Hur är allt med er annars? Frans hälsar att han gärna kommer och tar lerbad med Tim nån dag! Det är Frans oxå förtjust i helt plötsligt... =)

2009-10-14 @ 23:03:04
URL: http://uglybird.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Minnena kommer åter när jag ser Tim simma... Härligt att det ger resultat & att han mår så bra:-) KRAM

2009-10-15 @ 21:37:36
URL: http://www.starsweepers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0