En förmiddag ute på ett gråmulet Tinnerö ger trötta hundar...

Det har ju inte varit speciellt roligt väder ett tag nu, mest regn, rusk och gråväder vilket inte riktigt inbjudit till vare sig träning eller långpromenader. Efter en jobbhelg kände jag dock att både jag och hundarna behövde komma ut ordentligt så vi gav oss ut på en tretimmarstur bortåt Tinnerö eklandskap. Hundarna fick gå lösa en hel del, Tim nästan hela tiden och Ina på alla ställen där jag hade skaplig uppsikt. Vi mötte några hundar så då kopplades hundarna upp men dom skötte sig fint även om Ina fortfarande blir lite spänd imellanåt.

Vår promenad beskriven i på tok för många bilder ;)

På väg ut mot ett grått halvregnigt Tinnerö...


... men hundarna var lika glada för det ... ;)


Här kommer vi!!!


Tim passade såklart på att bada i alla finfina vattenpölar som finns överallt efter allt regnande, han är verkligen vattentokig den hunden.... mattes stora bustroll!


Vatten är KUL!!!!


Inte helt lätt att försöka fota två glada hundar på ett fält....


Mmmmm vattenpöl här med.... vänta lite matte... jag ska bara...


... sådär ja...ahhhh.....


mmm... torka, torka.... gnugga gnugga....


Ina smälter in i bakgrunden just nu...




Vilopaus måste man ju ta sig imellanåt...


På hemvägen hade jag precis kopplat upp Ina när vi nästan krockade med en stor schäferhane med en jättetrevlig husse. Jag kopplade även Tim och sen stod vi ett tag och pratade. Efter ett tag frågade hussen om hundarna fick hälsa... jag är ju väldigt restrektiv med vilka mina hundar får hälsa på men valde faktiskt att koppla loss Ina så hon fick frikommando att hälsa då det var så avspänt där vi stod medan Tim vackert fick sitta uppkopplad hos mig. Det gick så bra så, hundarna hälsade snällt och lugnt efter konstens alla regler och sen var inte Ina speciellt intresserad så jag kopplade loss Tim och avvek med mina hundar åt ena hållet medan dom fortsatte bortåt.

sniff, sniff... hej vem är du?


När jag var nästan hemma mötte jag en bekant med sina två hundar (en canecorsohane och en spansk vattehundstik) som jag inte sett på länge så vi stod och pratade ett bra tag... Nyttig träning för hundarna och Tim la sig rätt fort bakom mig och tog det lugnt men även Ina varvade ner efter ett tag och låg lugnt ner med hakan mot backen och väntade. Det var två trötta hundar (och en trött matte med ont i fötterna) som kom hem och eftermiddagen har varit lugn och skön utan större aktivitet på någon av oss.

Kvällen har tillbringats såhär framför tv:n...Kramgoa Timse...


Ina är rätt bra på att gosa hon med ;)


Kommentarer
Postat av: Cavvetjejernas matte

Vilka underbara bilder! Dom är riktiga parhästar ihop. Så tajta! Verkar som dom gillar att fotas.

Ha en underbar dag!

Kram

2009-10-27 @ 10:34:26
Postat av: Giah me flock

Hej Tim har varit en lååååångtur i skogen med Sigge idag :) Är lite trött nu ;)

Monica kom och hämtade mig i morse tillsammans med pinchertiken Louise (daghund) sen åkte vi till skogen!!!



När vi kom hem lämnade hon mig i ett TOMT hus...Var var allihop????

Jo valparna och Dahro hade fått följa med matte till stan (hon skulle handla)

Lite miljöträning för två av dom små vid våtdcentralen (gick på galler b.l.a. och hälsade på folk) Dom övriga fick sitta bak i bilen med öppen lucka...Stannade lite folk vid bilen med för att kolla på sötnosarna...

Sen fick dom vänta utanför affären en stund (alla somnade) Utom Dahro som vaktade bilen ;)

Blä vilket väder vi haft :( inge kul att tvätta 28 tassar varje gång vi varit ute... Många ggr/dag blir det ;)

Så valparna har blivit riktigt duktiga på att Ducha i tvätthon, under kranen ;)



Ha det mysigt i soffan...Ser skönt ut!!!

Hoppas vi ses igen Puss Giah.

2009-10-27 @ 18:43:15
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Elenor och Zidane

Roligt att läsa att mötena med de nadra hundarna gick så bra. Däremot fick du säkert lägga lite tid på hundrengöring när du kom hem.....

2009-10-27 @ 19:49:22
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Elenor och Zidane

Roligt att läsa att mötena med de nadra hundarna gick så bra. Däremot fick du säkert lägga lite tid på hundrengöring när du kom hem.....

2009-10-27 @ 19:49:37
URL: http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se
Postat av: Sussi

Det kan aldrig bli för många bilder på dom där skönheterna!! Vilkan promenad! Förstår att ni var helt slut när ni kom hem..



Vad mysigt att få gosa med Tim och Ina så där. Doris är inte allt för kelig så där får man passa på medans hon har lust :-)



Ha en trevlig kväll

2009-10-27 @ 20:24:13
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Anna Eriksson

hej på Er!

Mycket fina bilder det är alltid roligt att läsa om när det går bra. Du gjorde en mycket fint arbete med dina hundar. hoppas att vi kan ta en promenad snart Anna och hundarna

2009-10-27 @ 20:49:33
URL: http://www.anamcaras.se
Postat av: Marianne

Det finns inte mycket som slår en långtur med hundarna i hyfsat väder. Jag har på grund av en ryggskada fått avstå från långturerna ett bra tag nu, men längtar verkligen efter att bara få gå och gå i timtal.

Ha det gott

2009-10-27 @ 20:54:04
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Sigge Svamphund

Jo du Tim jag har dejtat Giah två dagar på rkaen nu.

I dag var det en riktig skogstur för första gången på hundra evigheter tillsammans med henne.Vilka perfekta spagropar du hittat!!!!

Postat av: Jeanette

Fina bilder ifrån er långtur:-)

2009-10-28 @ 18:09:48
URL: http://www.starsweepers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0