Börjar komma igång igen ;)

Vi börjar vara på gång här hemma ordentligt igen. Har varit jätteskönt att vara ledig och få lite extratid med vovvarna och nu känner jag mig peppad att komma igång igen och lämna veckans händelse bakom oss. En liten sammanfattning av de senaste dagarna kommer nedan:

I fredags blev det träning för Ina ihop med Jeanette på hundungdom där hon var skapligt lugn om man ser till hennes förutsättningar. Igår tränade vi här hemma själva med fokus på apporten, fick till några fina gripanden och även ett par tveksamma ingångar med apporten men annars kan jag inte skryta med några stora framsteg då Ina var väldigt i gasen.

Idag var det då dags för lydnadskurs för Inas del. Jag var lite smått nervös eftersom jag vet att Ina har svårt för passivitet och väntan och visst skällde hon en hel del och hade myror i baken men trots det är jag nöjd då hon verkligen ansträngde sig när det var vår tur att jobba. Hon bjöd på en fin attityd och dagens seger för min del var att Ina låg utan att ljuda eller åla hela platsliggningen, bitvis med hakan i backen. Nu gick jag visserligen bara någon meter ifrån henne men med tanke på att det var Inas första ”riktiga”platsliggning med andra hundar så är jag kalasnöjd... vi skyndar långsamt och hoppas på ett bra slutresultat. Skam den som ger sig ;)

För Tims del blev det ett lite aktivering idag i form av ett motivationsspår där husse satt i slutet. En hel del vindvittring blev det men eftersom han endast spårar som aktivering så är det inte hela världen. Igår blev det en promenad för Tim ihop med pappa och hans vovve. Härligt för grabbarna grus att få strosa runt och umgås utan en massa krav. Det är verkligen balsam för själen att promenera ute nu i det fina vårvädret. Kommer fortfarande på mig själv med att bara stanna upp emellanåt och njuta av att Tim finns hos mig välhållen och full av livsglädje... älskade pälsboll!

Timse njuter av livet ;)




 

 


Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Härligt med påskledigt & inhämta energi:-) Att Ina skulle fixa lydnadskursen... är nog ingen förvånad över;-) Härliga bilder på Timsen! Synes:-) Kram

2010-04-04 @ 21:38:38
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Skönt att se er igång igen :)

Kram Gunbritt

2010-04-04 @ 23:08:18
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Heléne, Mick & Tiger

Hej Anna och tack själv! Jag är lite dålig att surfa runt på hemsidor och hade totalt missat er otäcka olycka! Herregud vilken mardröm! Starkt av dig att hantera det som du gjorde. Det ger mig verkligen en tankeställare med Mick som kastar sig i allt vatten han ser...huu!



Jag tycker inte "Skälltanten" gjorde skäl för sitt namn :-), och det lilla jag såg tyckte jag ni hade en fin kontakt med lagom intensitet. Snyggt helt enkelt. Tro på dig själv - du har en sund inställning, trevlig attityd och jobbar fint med dina vovvar.



Kram på dig.

2010-04-05 @ 09:48:46
URL: http://web.mac.com/jackeoki
Postat av: Torsten

Skönt att se att ni är igång igen!!! Det gäller ju att släppa det obehagliga och gå vidare :)

Ha det gott och ta hand om er!

2010-04-05 @ 14:20:17
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är som sagt skönt att höra att ni alla mår bra trots det som hände!



Kul med all träning och att du börjat på kurs med Ina, det får du berätta mer om när vi träffas på onsdag.



Kram!

2010-04-05 @ 16:06:44
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Härligt att ni är igång igen. Klart att det kommer att gå bra med Ina ;)

Kramis

Postat av: Marina

Vad duktiga ni är! Ser bra ut. :D

Fina bilder.

Ha en bra kväll.

2010-04-05 @ 20:15:37
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0