Svinkallt...brrr....

Idag visade termometern på omkring -22 när jag klev upp.. brrr säger jag bara! Hade bestämt att träffa Jeanette och hennes damer för lite träning vid HU, det blev korta pass med stela fingrar, täcke på Ina och en väldigt stelfrusen matte... Ina däremot var pigg och glad... lite väl glad imellanåt och passade på att sno vantar och annat som fumliga jag tappade... Är dock imponerad över att alla hundar jobbar så fint trots kyla även om det gäller att köra korta pass med värme imellan. Fast nästa gång det är så här kallt vete katten om jag inte stannar hemma, även om Ina jobbar på så har jag svårt att belöna henne när fingrarna är så stela att man knappt kan kampa. 

Märker även att vare sig Ina eller Tim gillar att gå i djup snö när det är så här kallt, på plogade vägar är inga problem men där snön är djup blir det kallt om deras tassar och bitvis köldkramp...suck...  Det blir korta tråkpromenader just nu, speciellt för Tim som inte ska utsättas för stark kyla med de taskiga leder/muskler som han har. Jag hoppas verkligen att det blir lite mer behagligt snart, annars blir det nog mycket inomhusträning framöver vilket fungerar för en del saker men ändå är rätt begränsande. 

Igår var det desto behagligare ute, "bara" ca -10 och strålande sol. Jag och hundarna njöt av en långpromenad i snön och hade det riktigt mysigt i det vackra vinterlandskapet... Hoppas på mer sånt väder och inte så hysteriskt kallt som det var idag. Blir ett gäng bilder från gårdagen på mina busar i snön :)































Vill även tacka för alla grattis jag fått efter söndagens tävling, massa gulliga människor som hört av sig på olika sätt, det värmer! Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Brrr... är verkligen rätt uttryckt;) Tack för en trevlig fm trots kylan!



Kul också att vi hade så bra kvalité på träningen trots den "bitande" kylan. MEN nästa gång tar vi en fika & planerar kommande träning, klok utvärdering av oss båda;) Underbara bilder från er promenad igår! Kram från oss

2010-12-01 @ 17:02:11
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Men hu vad kallt ni har :( Vi har också haft kallt idag, var ca -18 grader när jag vaknade i morse :(



Nej så här kallt vill vi inte ha, det är inte kul när vovvarna får köld kramp i fötterna. Tur att ni kan träna lite inne.



Riktigt fina bilder du fått på dina söta vovvar :) Blir verkligen läckra kort när solen skiner :)



2010-12-01 @ 20:07:40
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Malin

Håller med dig! Har jobbat ute idag och det kändes riktigt bitande i kinderna. Fullt påpälsad för att klara dagen.

Tycker våra hundar klarar kylan rätt bra trots allt. Lukas älskar att springa i snön. Verkar inte bekomma honom att det är -22 grader. Nova o felix håller sig gärna inne. Tror det beror på deras storlek.

Härligt att ni var o tränade ett pass trots kylan. Men håller med om att det är nog bättre med en fika o planering :)

Ha de gott

Kramar

2010-12-01 @ 20:43:45
URL: http://www.goldenspicypeppers.se
Postat av: Kasper med matte

Härliga bilder tycker jag som också gillar att rusa fram i snö.

Men det KAN faktiskt bli för kallt för oss med päls också, det borde han däruppe tänka på! Han Bore alltså, menar jag!

2010-12-01 @ 23:26:42
URL: http://www.belof.se/
Postat av: Johanna, Max & Java

Vad tråkigt att de får köldkramp :/. Härliga snöbilder!

2010-12-02 @ 15:40:46
URL: http://jareback.com
Postat av: Eleni

oj att ni fått så kallt, du får skaffa älgskinnsvantar dem är officiellt godkända (av mig och Tidus) för bus och kamp här i norrland sviker aldrig mot kyla :P

Vad tjusig Tim är i sitt täcke förresten och Grattis i efterskott till framsteget :)



2010-12-03 @ 20:38:22
URL: http://www.tidus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0