Dålig hunddag....

Vissa dagar går saker och ting sämre än andra... idag var en sådan dag.... Det hela började med att hundarna fick en tråkig vilodag då jag jobbade och på morgonpromenaden som husse tog med Tim så kom grannhunden (nån pudel/softisliknande sak) framspringande lös till Tim och började smågruffa/skälla. Tim svarade tyvärr upp då Jonas inte hann gå imellan och han ju blev trängd då han var kopplad. Jonas slet bort Tim och matten fick tag i sin bjäbbande vovve så det var väl inte så farligt men väligt onödigt eftersom Tim redan tycker den här hunden är lite läskig av någon anledning och lätt spänner lite mot den om man inte passar honom... typiskt :(

När jag sen kom hem från jobbet, trött, hungrig och inte på topp så tog jag ut hundarna för en kortare kissesväng. Jag hann inte mer än ut så ser vi samma hund (tack och lov kopplad) med matte en bit bort och jag tänker mest "skit också jag orkar inte just nu" vilket hundarna såklart känner av. Tim spänner sig direkt och bli osäker, jag bryter honom innan han hinner varva upp mer men tar i alldeles för hårt och Tim blir platt som en pannkaka medan Ina tar på sig rollen som "flockvaktare" och gör ett rejält långt utfall för att försöka skrämma bort "faran". Vid det laget tappar jag all ork, ryar i åt hundarna och stövlar ut i den meterhöga snön på sidan för att släppa förbi matten med hunden. Kan säga att matten såg rätt orolig och bestört ut så nu tror hon nog att vi är totalt livsfarliga, trist men samtidigt kanske hon ser till att henens hund inte springer fram någon mer gång när den är lös.

Kan inte annat än att sammanfatta det med att vissa dagar är sämre än andra och att jag för stunden agerade som en kass hundägare och försatte mina hundar i en för dom onödigt jobbig situation pga mitt egent obefintliga tålamod. Nu ska vi lägga oss i soffan igen och gosa och "bygga relation"... suck!

Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Hej vännen, vi har alla dåliga dagar... Hoppas att ägaren till grannhunden kopplar upp den fort som tusan nästa gång... ett bekymmer mindre;-) STOR KRAM

2010-02-03 @ 23:40:50
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Kasper

Hörrödu Timsen- och Inamatte! Vet du inte att vi hundar är dom mest förlåtande som finns, precis som ni människor!

Bra dagar eller dåliga dagar - vi älskar ju varandra ändå.

Vi är inte "perfekta" och ni är ine "perfekta".

Det är nog därför vi passar så himla bra ihop. :)

Glatt nosgos till er allihop!

2010-02-04 @ 00:52:45
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Torsten

Håller med Kasper här ovanför....Alla har vi dåliga dagar ibland, så glöm det där och se bara framåt!

Kramar från oss!

2010-02-04 @ 12:34:44
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vi har alla våra dåliga dagar och hundarna har glömt det för länge sedan. Så varför gräma sig över det som redan är gjort och inte går att göra om. Med lite tur slipper ni den andre hunden lös i framtiden.

Ha det gott. kram

2010-02-06 @ 22:06:21
URL: http://www.ekoxenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0