Morgonspårning och härlig eftermiddagspromenad

Idag startade jag morgonen med att ta med mig Ina och möta upp Jeanette för att gemensamt ta oss ut till skogarna på Tinnerö för lite spårning. Vi la spår åt varandra och Jeanettes tjejer fick rätt taskiga svåra spår av mig i eländig terräng men som tur var slapp jag få allt för dåligt samvete för dom klarade det hela med bravur! Inas spår gick i bättre terräng och förutom att hon var rätt övertaggad och hade ack så bråttom så jobbade hon på fint. Hon spårar bra med låg nos och klarar vinklar mm bra men själva markeringen av spårpinnarna ska jag lära in vid sidan om på nytt då dom är alldeles för ointressanta för damen som endast vill fortsätta spåra utan onödiga avbrott. Ina var iallafall mäkta nöjd efteråt då hon fick gå lös glatt bärandes på sin tennisboll.

Får jag bara ner farten på Ina till en hanterbar nivå och får upp ett intresse för pinnarna så tror jag nog hon kan bli riktigt duktig vad det lider, spårintresse saknas iallafall inte på damen som idag visade prov på mindre uppskattade ylningar medan hon väntade på att få gå sitt spår...hmm... får kanske ta tag i att träna passivitet lite extra men det är en svår balansgång för en viss förväntan ser jag som positivt bara det är hanterbart och inte leder till skadlig stress eller överslag.

En bild säger mer än tusen ord eller hur var det ;) ... Ina tycker jag ska sluta fippla med alla grejjer och släppa på henne på spåret NU!!!


Trots lite galen start spårade hon dock fint om än i lite högt tempo...


Min fina Ina galenpanna som bitvis ger mig rätt mycket huvdbry men samtidigt lär mig massor hela tiden, hon är trots allt otroligt rolig att dela sitt liv med, Tack för det lilla skruttgumman!


Efter spårningen blev det gemensam lunch hemma hos mig och efter det kände jag mig smått seg men senare på eftermiddagen fick jag en ny enengikick och gav mig ut på en långrunda med Tim. Kände för att fota lite så Jonas fick köra oss till en skog och sen bar det av vidare till "blåa" så Tim fick bada och plaska lite innan vi promenerade hem igen... sammanlagt var vi nog ute omkring 3½timme och Tim var mycket nöjd när vi kom hem... Är verkligen härligt att bara strosa omkring och vara ibland, Tim skötte sig utmärkt och tyckte det var lajbans att ha matte helt för sig själv så mestadels av tiden hade jag honom glatt skuttandes vid min sida nöjd av att bara få vara med... han är för go den grabben!

Eftersom jag var på fotohumör så blev det ohyggligt mycket bilder tagna på min Timsegubbe... här kommer en drös... alltså mer än vanligt och  säkerligen alldeles för många men idag är vi rent egoistiska eftersom Tim för mig är något av det finaste jag kan vila ögonen på så ni får väl blunda om det blir för mycket av det goda ;)













































Nu väntar snart sängen för min del... två dagar kvar till semester :) Jag längtar.... Ha det gott alla!


Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Ha,ha den första bilden på Ina är rätt härlig;-) Det kan ALDRIG bli för många bilder på dina vita skönheter! Favoriter idag blir då Timsen "flyger" i vattnet samt då han tittar upp i havrefältet:-) Kram

2010-07-18 @ 22:21:45
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Cavvetjejerna

Det ser verkligen ut som att spåra är det bästa somm finns för Ina!

Och gud så fina bilder du tagit på Tim! Han är så vacker den hunden :-)

Kram

2010-07-19 @ 23:13:56
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se
Postat av: Gunilla, Robin och Asta

Oj, jag har mycket att läsa ikapp men först måste jag bara tala om att jag blev helt kär i de två sista bilderna! Så härliga - ja de var fina bilder rätt igenom men det var något alldeles speciellt med dem.

Kram på er!

/g.

2010-07-30 @ 00:42:46
URL: http://vitherde.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0