Hänt i veckan...

Som vanligt flyger dagarna iväg känns det som, har just haft en riktig jobbvecka då jag bara var ledig i fredags och även jobbar nu under helgen. Under veckan som varit har jag i alla fall hunnit med lite träning då jag i söndags hade med mig Tim till valla för lite träning och umgänge med Sara och Linnea. I måndags blev det lite träning för Ina ihop med Jeanette i valla där det blev lite tragglande med apporten samt början till rutskick. I onsdags fick Ina följa med husse ut på en rejäl joggingtur vilket hade fungerat riktigt bra med tanke på att det var premiär för hennes del och hon var nöjd och urladdad efteråt.

Igår blev det en riktig hunddag då jag först hade en simtid med Tim på morgonen där han fick simma 10+10 minuter varav 3 minuter med motstånd under andra passet. Efter det blev det hem och vila lite innan vi träffade Sara på eftermiddagen för en gemensam tur då vi tog vår bil och lastade in hundarna och for ut till hundungdom för lite träning. Båda mina fick träna apportering på olika nivå och Tim tycker jag var duktig som bjöd på en del fina gripanden och härlig attityd och vilja. Ina är fortfarande osäker och bitvis går det bra, bitvis sämre men vi fick i alla fall till en bra avslutning där hon gjorde en jättefin ingång med apporten, jippie :) Jag och Ina tog även en kort tur inne på agilityplan men hon var så påverkad av värmen så jag fick bryta efter ett tag då det inte kändes schysst att kräva mer av henne.

Tims hittade en fin utkiksplats..


Tunnlarna på agilityplan är skojjiga tycker Timse...


Timse tveksam apportering av metallen....


jaja, jag håller....


Jäkla metallgrunka!!!!... hoppas matte blir nöjd nu....

Sara och Ikaros


Sara ocg Ozzy


Ina undrar vad vi ska hitta på....


Det va ett jäkla tjat om att hålla i den här dumma metallpinnen....


Jaja, jag sitter väl här och håller då.... utan att tugga...äckliga metall...suck...


Efter att alla hundar fått träna lite packade vi in oss i bilen igen och for och lät hundarna bada lite. Ina lyckades ta sig lös innan jag hann med... klantigt av mig men hon skötte sig bra så jag gick iväg med mina och lät dom bada en bit ifrån Saras hundar. Efter en stund fick hundarna nyttja hela ytan ihop då Ina höll sig fint i skinnet och lyssnade när jag bad henne att hålla avstånd till Saras hundar. Kändes bara så härligt att se alla fyra hundarna mysa vid vattnet men ändå hålla respekt/avstånd till varandra och avslappnat bada sida vid sida utan tjafs eller försök till lek. Dels att se att Ina lyssnade på mig och höll sig hos ”sin flock” men även se att Tim inte visar några tendenser alls till att skydda ”sin tik”. Det ger hopp inför framtiden och jag hoppas på att successivt få njuta av en alltmer fungerade och harmonisk flock i alla lägen.

Fullastad bil....


Jippie bada! Tim gjorde mindre graciösa hopp ut i vattnet.... busunge!


Ina simmade nöjt omkring med en tennisboll utan tjafs och kokurrens....


Söta Ozzy simmar omkring....


Grabbarna grus nöjt spankulerande... Tim och Ikaros har börjat få en väldigt skön relation, dom kan gå sida vid sida utan tjafs och utan intresse av att leka och hälsa, dom liksom bara "är"....


Fina Ina trivs i vattnet... tycker hon höll sig skapligt lugn utan allt för mycket stress, härligt!


Timsegubben som är underbar att se just nu, så full av glädje och liv och än så länge utan smärta... vågar knappt tro att det är sant...min fina älskade busiga skitunge!



Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Halloj, trots en riktig "jobbarvecka" så verkar du hunnit med att trycka in en hel del hundaktiviteter;-) Fina bilder ifrån er träning i fredags! Kram

2010-06-20 @ 12:55:39
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sara

Vilka underbara hundar vi har. Jag ler fortfarande när jag tänker på hur fint de umgicks vid vattnet. Och tack för din fina kommentar!

Kram

2010-06-20 @ 16:03:01
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: Kicki

TACK ANNA!!!...jag e sååå glad för kritiken å hennes exteriörbeskrivning!!

2010-06-20 @ 19:00:26
URL: http://www.rottisannie.dinstudio.se
Postat av: Kicki

...glömde ju!!...härliga foton å ni hann med en del iaf!!!

2010-06-20 @ 21:14:58
URL: http://www.rottisannie.dinstudio.se
Postat av: Nina & Jackie

Härligt somriga bilder =)

2010-06-20 @ 21:56:36
URL: http://ninavarblane.blogspot.com
Postat av: Kasper

Åh så skönt ni har haft det! Utom då den där metallgrunkan... Men baaadet, precis bara toppen, ju!!!!!!!

2010-06-20 @ 23:46:39
URL: http://www.belof.se
Postat av: Giah med hela flocken

:) Kan INTE bli för många foton ;)

Dom är sååå fina vovvarna, dina och även kompisarnas...Skönt att Tim är bättre nu så han (och du) kan njuta av sommaren!!! Har inte haft tid att kolla här på ett tag ;) Har fått tillbaks en till valp och fem hundar ger fullt jobb!!!

Som tur är har Ayax fått en ny husse ;) men han kan inte hämta honom förän om 2-3 veckor...så till dess är det fullt hus!!!

Klart ni får komma!!! Är ju såå skoj att träffa er och era vita busarna :)

Tors-lörd v. 27 är Benny (och ev jag någon kväll) på Power Meet i Västerås...Är folkfest och en massa Amerikanare (bilar ;)) Där då...Första lörd. i aug. är det utställning i Stockholm (Special)

I övrigt är vi hemma (B sem 28-31)!!!

Vore skoj om ni hade tid att sova kvar (i Gästhuset)

Vi får höras närmare på telefon :) 016357770

Kram Gunbritt

2010-06-21 @ 12:41:45
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Susanne o Pebbels

Härliga pics! Bilderna på metallapporten påminde mig om att det är verkligen något som vi måste börja med också! Hade du tejp på i början eller körde du metall direkt?

2010-06-21 @ 18:24:36
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Härliga bilder som vanligt! Duktigt med metallapporten, den har jag haft problem med. Passa på att njuta av sommaren med ;)

Postat av: Malin

Njuter av att läsa hur bra det gick med träning och bad. Du gör ett bra jobb med hundarna. Impad av att du hinner med så mycket trots jobbet. Vet ju hur man kan känna sig då an kommer hem eller då man är ledig.

Underbara bilder. Känner en viss sommarkänsla då jag tittar.

Hoppas vi ses för träning snart!



PS! TACK för Grattis! :) Jag njuter

2010-06-22 @ 19:05:06
URL: http://www.goldenspicypeppers.se
Postat av: Stella och Doris matte Lotta

Vad härligt det är när allt bara funkar!!

Underbara badbilder!!

2010-06-22 @ 22:28:35
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se
Postat av: Matilda

Härliga bilder :)

2010-06-23 @ 14:02:16
URL: http://www.goldenliv.com
Postat av: Marianne

Härliga foton och roligt när alla hundar funkar bra tillsammans.

ha det gott

2010-06-23 @ 21:56:31
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Torsten

Jättefina bilder!!!



Passar på att önska er en riktigt trevlig midsommar, ifall jag inte hinner hit igen!



Trevlig helg!

Kramar från oss!

2010-06-24 @ 07:39:13
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: sara

guuuud vilken vacker hund! (tim)!

jag och min sambo ska skaffa oss en alaskan malamute då vi strax flyttar till hus! åååh jag längtar efter vovve! har 4 katter men om jag skulle ha råd skulle jag lätta kunna ha 14 till!älskar djur

2010-06-24 @ 08:58:31
URL: http://ensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0