Midsommarhelgen....

Så har det hunnit med att vara midsommar då, inte klokt vad tiden rusar på. Härligt väder har det varit vilket man inte brukar vara van vid, underbart :) Jag jobbade till fyra på midsommarafton men efter det bar det av till bekanta i Boxholm för lite kvällsgrillning. Tyvärr började det inget bra då Ina blev enormt stressad när vi kom dit och hon såg folk och barn lite överallt, hon skällde och var jätteuppjagad och verkade orolig över att vi skulle lämna henne och det gick inte att bryta hennes stress. Jättetråkigt att se henne men ännu en gång blir jag påmind om att hon har en hel del stress och annat i bagaget och hur långt vi ändå kommit i de flesta andra situationer där hon fungerar bra, man blir lätt hemmablind när man inte är van vid att hon får såna bakslag längre. Slutade med att Jonas fick hålla henne medan jag tog Tim och hälsade på de andra, han lika cool som vanligt trots Inas beteende, skönt! Därefter tog jag Ina och satte mig på gräsmattan mitt bland alla så att hon fick kolla av läget, då äntligen lugnade hon sig när hon insåg att jag hade koll och var kvar hos henne och därefter var det som luften gick ur henne och resten av kvällen flöt förvånansvärt bra.

Hundarna fick varsit märgben och Ina fick ligga kopplad nära mig medan Tim fick vara lös eftersom han bara går undan om han känner sig trängd. Måste ge en eloge till barnen som var där som snällt lät hundarna vara ifred och tugga ben och hälsade lugnt och snällt på dom vilket gjorde att både Tim och Ina tillslut låg däckade i omgångar och sussade, helt avslappnade, härligt!

Dennis på golvet bland hundarna...


Ina låg lugnt och tuggade ben trots alla barn som rörde sig runt omkring


Dennis klappar på Tim


Roligast var nästan att se att ett av barnen, Melker,  som är lite hundrädd efter ett tag satte sig brevid hundarna och pratade med dom helt självmant och det slutade med att han satt brevid Tim och förde långa diskussioner kring allt möjligt... Tim som ju gillar barn bara dom är lugna låg nöjt brevid och tyckte det var rätt trevligt.

Melker i en av sina många diskussioner med Tim


På lördagen var Ina rätt så trött efter fredagens grillkväll så hon fick en lugn vilodag medan jag tog med mig Tim och mötte upp Linnea och Zumi för lite freestyleträning. Fick bra tips av Linnea ang belöningsposition för att få till slalomet så att Tim inte "fastnar" mitt i så det ska testas lite mer så kanske vi kan få ordning på det. Annars var vi väl inte speciellt tjusiga, Tim har ett bra positionsarbete vid sidan men klantiga matte lyckades med bedriften att trilla två gånger... inte lätt att göra rätt när matte inte kan stå på benen ;)

Fina Zumi!


Linena och Zumi i ett av sina snygga slalomarbeten....


Följande bilder nedan på mig och Timse när vi freestyletränar är tagna av Linnea Björk Timm



Slalom med två klumpedunser...


Snurr med benen i kors....


Som sagt var... inte bara Tim som har svårt att ha koll på benen ;)


Sitter fint


Bus!


Kamphund ;)


Efter träningen blev det en genemsam promenad, Tim brydde sig inte nämnvärt om Zumi som snällt gick hos Linnea utan han hade mest fullt upp med att strosa runt och roa sig med bad och eget bus. Är ganska roligt att se honom just nu för hans livsglädje är så stor, han bjuder en på många skratt där han skuttar runt så full av liv.... Är fortfarande så oändligt tacksam över att hans kropp håller och att han inte visar smärta eller problem i sin höft eller muskulatur trots att han nu varit fri från medicinering ca 1½månad.

Tim väntar på att....


...Få bada!






Busunge!




Idag tog jag med mig Ina ut i skogen där vi strosade runt och hade det gott, eller ja... jag tog det lugnt och Ina busade väl runt som vanligt.... När jag tyckte hon var för långt bort passade jag på att gömma mig så hon fick hålla lite bättre koll vilket gav bra resultat. Nu går hon ju sällan utom synhåll men jag är ju bortskämd med Tim som nu för tiden självmant håller sig nära. Men med tanke på hur mycket tid jag lagt ner på att ha en bra löslydnad på Tim så är det ju inte så konstigt att Ina kanske inte riktigt har samma följsamhet eftersom jag inte haft henne från början och därför inte lagt samma grund som Tim ju fick som valp. Vi hade iallafall en skön stund i skogen jag och Ina och nu ligger hon och sussar gott.

Bilder från skogen...













Inget är som väntans tider.... ack så små ännu men förhoppningsvis växer dom om det inte torkar helt...


Får passa på att önska alla en skön kommande vecka!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul att det gick så bra med barnen och att Tim hade någon att prata med :D. Barn är bara för söta ibland och lika så våra hundar. Härliga bilder som vanligt. Kram!

2010-06-27 @ 23:07:23
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Hello,

Fina bilder på dina godingar som vanligt, Inas tunga med prickar är för söt:-)Skönt att det blev en bra erfarenhet för henne på midsommarafton. Syns snart för nya upptåg;-) Kram

2010-06-28 @ 07:36:05
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Kasper

Ser att ni också har haft det fint, och ojoj, så många bilder! undrar varför itne min matte också... men hon är som hon är. Dvs LAT med kameran.

Tur att det åtminstone finns en massa bilder att titta på hos er då! Jättefina, säger både jag och matte.

2010-06-29 @ 21:04:39
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Marianne

Härliga foton och så skönt att Ina kunde koppla ner på midsommarafton. Barn och hundar hör ihop och det måste kännas gott att den hundrädde lille killeninte var rädd utan satte och pratade med Tim.

Ha det gott.

2010-06-30 @ 23:38:28
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Torsten

Mysig midsommarafton verkade ni ha! Skönt när allt gick bra och vilket fint väder!

Idag regnar det här...:( Men det behövs för det är lite torrt!

Ha det bra!

2010-07-01 @ 07:13:34
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Gunbritt med hela flocken

Härligt att det gick bra för Ina med, Gulliga barn som inte stressade hundarna mer...Härligt att se bilderna på Timse tillsammans med barnen... Speciellt den rädda lilla killen ...Lika viktigt som duktiga barn med rädda/stressade hundar är det ju omvänt, guld värt för lillpojken att få sitta så nära och prata med en duktig hund!!!

Kramaizar till er alla.

Gunbritt

2010-07-01 @ 09:54:07
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hälig midsommar ni hade! Var är ni och badar? Lagunen är väl förbjudet numer?

Kramis!

2010-07-01 @ 12:17:56
URL: http://minahundarochjag.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hej Anna!!

Lika trevligt varje gång jag kikar in här...fantastiska foton...kul att läsa att Ina kunde koppla av...hoppas vi ses för att spåra framöver, Nova kan inte tränas nått än då de börjar märkas mer å mer när vi e ute...så just nu får jag gå med en hund i tagetL...ska dessutom flytta snart så de epackning å kassering av grejjer som e på tapeten just nu...ha en underbar sommar å ta hand om er!! kramiz...P:S har fått väldigt mycket positiva kommentarer på dina foton du tog!! D.S

2010-07-01 @ 12:58:30
URL: http://www.rottisannie.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0