Timse hela dagen :)

Igår fick Tim en riktig egendag med matte... är så ofta som Ina har fått all träning så jag tyckte Tim kunde få en dag där han fick vara i centrum. Vi började med att promenera bort till Anita för en fika, tog ca 45 min att gå och Tim njöt av att gå lös utan större krav. Tycker Tim skötte sig ganska fint bland Anitas vovar även om han hade lite svårt att komme till ro helt men det var ju länge sedan vi sågs så det kan jag förstå. Sen fick vi sjuts hem och Tim fick vila lite medan jag tog en promenad med Ina ihop med Anita och hennes vovvar. Ina skötte sig ganska bra tycker jag med tanke på att hon varit ensam en stund på förmiddagen, lite skall i början men sen lugn.

På kvällen blev det lite träning ihop med Linnea, Sara och Jeanette i valla. Även denna gång fick bara Timse vara med och vi roade oss med något som förhoppningsvis ska bli ett freestyleprogram i slutänden... Har funderat en hel del över låtval och eftersom jag och Tim inte är så graciösa så skulle jag vilja ha något lite skojjigt så idag provade vi att känna lite på vår tilltänka låt... pippi långstrump ;) Tänk er Timse som "lilla gubben" och mig utklädd till Pippi, kanske kan funka? Nu har vi inte satt ihop något program utan jag ville bara känna på tempot i låten och se hur Tim rör sig mm... bjuder därför på en något flummig film med en halvtrött Timse i värmen och en något klumpig matte ;) Som syns på filmen är slalom ett av dom moment vi har minst flyt i så där heböver jag träna om för det ser inte snyggt ut... trist eftersom det är ett obligatoriskt moment i klass 1 ;) 




Det var iallafall roligt att ha lite umgänge och inte så komplicerad träning i värmen.. Tim njöt av fulla drag och Linnea tog en massa härliga bilder så nu blir det ett rent ego-bild inlägg av henns bilder på min härliga Timsepojke ;)

Killen har koll :)


Slalom är inte vårt graciösaste moment... speciellt inte om man ser till den tvåbenta av oss....




Snurra!


Positionsarbete




Weeee bollen!!!!


Ahhhh... äta kamptrasa ;)


Livet är härligt när man rullar runt, runt, runt!

Kommentarer
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Tim är ju klockren som "Lilla Gubben":-)Hm... inte undra på att Sly & Enya var helt slut igår efter beskådat ert fina uppträdande;-) Härliga bilder på sin sötnos också! Kram

2010-06-03 @ 09:48:41
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Sara

Han är bara för söt Tim och jag kan absolut se honom utklädd till Lilla Gubben. Jag tror att ni kommer kunna få ihop en riktigt bra program av det ni har för han kan ju verkligen massor med roliga grejer.

Kram

2010-06-03 @ 10:20:50
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: Marianne

På bild ser det mycket bra ut och Tim kommer att passa bra som Lilla Gubben.

Ha det gott. kram

2010-06-03 @ 22:08:12
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Cavvetjejernas matte

Ni är så duktiga! Pippi och lilla Gubben passar er perfekt!

Härliga bilder :-))

Kram!

2010-06-03 @ 23:31:25
URL: http://www.cavaliersajten.bloggplatsen.se
Postat av: Giah med hela flocken

Tycker det såg bra ut på filmen :) Lite finslipning bara...Pippi och lilla gubben är ingen dum ide ;)



Snart får vi se er uppträda inför publik (på stora stockholm tex.)



Ser ut som om ni har skoj ihop, det är det viktigaste!!!



Skoj med bilder och film på er träning!!!



Ses förhoppningsvis snart :)

Kram Gunbritt

2010-06-04 @ 11:19:45
URL: http://www.belgarhuset.com
Postat av: Eleni

Wow vad snygg Tim är! Ni är ju superduktiga, tror väl jag att slalom inte är så enkelt att få graciöst med en sån stor hund, han är ju hög som en smärre häst ;)

2010-06-05 @ 11:35:58
URL: http://www.tidus.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Ni är ju jätteduktiga!! Kul med ett pippitema, du får väl göra svarta prickar på Timse med maskara ;)

Hoppas att ni haft en härlig helg!

Postat av: linnea

vad söta ni är!!! :D

2010-06-06 @ 18:55:16
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: liz, livetpåIrland

Hoppas att du snart mår mycket bättre, det är inte så roligt med yrsel.

Fina bilder du har, en fin hund är han Timse, och vilket bra väder ni hade! Lycka till med träningen!

liz

2010-06-07 @ 19:35:42
URL: http://barazile.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0