Vissa dagar slutar sämre än andra....

Idag känner jag mig lite smått less.... vad som kunde ha blivit en underbar promenad med hundarna slutade mindre lyckat med att jag slog mig rejält efter att ännu en gång blivit omkull dragen av mina odjur. Vi hade gått en helt underbar långpromenad där hundarna skött sig exemplariskt, kommit när jag kallat, struntat i omgivningen och bara njutit. På hemvägen kopplade jag upp båda som lugnt strosade jämte mig. Vi möter då en hund på håll och Ina börjar spänna lite men sköter sig när jag ber henne gå ordentligt. Då gör den andra hunden ett rejält utfall och Ina svarar såklart upp, tyvärr hakar även Tim på vilket är mycket ovanligt och jag som var helt oförberedd på det och hade min uppmärksamhet riktad mot Ina far i backen med en smäll. Lyckas med nöd och näppe hålla hundarna och bränner upp ena handen rejält innan jag lyckats få ordning på hundarna.

Jag blev så otroligt besviken och fick så ont i hand och nacke av händelsen så jag började helt sonika att grina.... något mina hundar inte är vana vid så dom blev väldigt låga och resten av promenaden hem gick dom som små änglar trots att vi mötte några hundar till. Jag hoppas verkligen att det var en tillfällighet att Tim svarade upp och att det inte händer igen, jag misstänker att han kände sig trängd när han var kopplad men det ursäktar verkligen inte beteendet... Vill verkligen inte att hundarna lär sig att dom kan dra omkull mig, händer det en gång till så får jag överväga att använda halti eller något annat hjälpmedel under en kort träningsperiod för jag kan inte riskera att slå mig sönder och samman på det här sättet. Nä fy vad ledsen jag är, har ett knallrött brännsår som löper över handen, börjar få rejält ont i höger axel och känner mig som en usel matte just nu som inte ens kan hantera hundarna :(

Nåja, får försöka släppa det hela och ta nya tag, det är väl kanske det som är utmaningen just med att ha djur. Man blir aldrig färdig utan det finns hela tiden nya utmaningar att ta tag i, vissa mindre trevliga än andra.

Innan jag for i backen hade vi i alla fall en jätteskön promenad och jag fotade en hel del så här kommer en rejäl drös bilder från det:




































Kommentarer
Postat av: Nadine

Åh de är ju så tråkigt när hela promenaden gått jättebra så händer de en incident i slutet. Så typiskt! Men gud vilka vackra bilder, och ni verka ju haft de riktigt mys innan :)



Nadine m. flock

2010-05-23 @ 21:24:29
URL: http://allyouwanted.blogg.se/
Postat av: Marianne

Härliga bilder från er promenad. Men tråkigt att du trillade och gjorde dig illa. Våra hundar uppför sig inte alltid så som vi önskar att de ska göra. Men det är med hundarna som med oss själva. Det finns bra dagar och mindre bra dagar.

Ha det gott. kram

2010-05-23 @ 22:56:41
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Kasper

Så härligt ni hade det allihop, innan det tråkiga hände. Hoppas att matte mår lite bättre nu!

Inte lätt när två så stora hundar plötsligt får för sig att agera samtidigt och på egen tass.



Var rädd om både nacke och hand!

2010-05-23 @ 23:24:08
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Sara

Usch jag vet hur ont det gör när man bränt sig på kopplet och jag har tyvärr också blivit överraskad på samma sätt av mina och det är inte kul.



Jättefina bilder! Kram!

2010-05-24 @ 13:56:06
URL: http://www.ikarosochozzy.blogspot.com/
Postat av: Elin & Koira

Usch vad hemskt tråkigt med denna olycka! Hoppas du inte känner att det var ditt fel iallafall - du är ju en jätteduktig hundägare!



Sen tänkte jag fråga också var det där sandtaget på de sista bilderna ligger nånstans? Koira som älskar att gräva skulle kunna spendera många timmar där...! :)



Vi ses ikväll!

/Elin

2010-05-24 @ 15:57:34
URL: http://koiruliini.wordpress.com
Postat av: cattis

Härliga bilder som vanligt.

Vallningen är i gång. Jag hör av mig till dig via mail lite senare. Ha det så bra så hörs vi/cattis och beardisarna

2010-05-24 @ 16:11:53
URL: http://cattis.webb.se/
Postat av: Torsten

Försök minnas den härliga promenaden innan det där hände, då kanske du släpper det fortare :) Hoppas att du inte får alltför ont bara...såna där överrasknings-ryck kan göra väldigt ont!

Kram på dej!!!

2010-05-24 @ 19:23:42
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Nina & Jackie

Aj aj, inte ett dugg kul att stå på näsan! Mindre roligt när man gör det inför folk =(

Du såg dock inte så halt o lytt ut idag, alltid nåt =)

Ha en fortsatt trevlig vecka!

2010-05-24 @ 22:57:45
URL: http://ninavarblane.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tråkigt att du skadade dig, hoppas att det går över fort. Frost sliter omkull mig ibland, mest för att han tycker att det är roligt verkar det som tyvärr. Så husse får sköta promenaderna med honom numera.

Krya på dig!

Kramis

Postat av: Sigge Svamphund

Oj, inte bra att slita omkull matte.

Jag har aldrig gjort det men Jolina gjorde det en gång när vi hade henne med.

Matte var också ganska ledbruten då.

Postat av: Giah med hela flocken

Jättefina bilder från er promenad, man ser hur skoj hundarna har :)



Tråkigt att det slutade illa, Det är inte lätt med två så stora hundar, om dom vill dra iväg, speciellt om man inte är beredd...Gör ju så ont!!!

Hoppas du snart mår bättre!!!

Du är inte en dålig matte!!!



Sånt här händer tyvärr ibland, denna gång för att Tim ville hjälpa Ina (kanske oxå skydda dig mot den attakerande hunden) Inte lätt att veta varför det blir som det blir alla ggr!!!



Dom ville inte dra ikull dig, det blev bara så...



Tror inte Tim skulle ha agerat som han gjorde om inte Ina startat...Hon skulle kanske inte startat om den andra inte gjort ett utfall osv...



Fortsätt som du brukar och tro på att du kan!!!

Bli inte osäker av detta, du är duktig med dina hundar!!! Och dom är duktiga pga dig :)

Förhoppningsvis händer detta inte igen!!!



Kram Gunbritt





2010-05-26 @ 13:37:39
URL: http://www.belgarhuset.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0