Genrep inför söndagen :)

Idag blev det en snöig promenad bort till  HU där jag träffade Sara och Ozzy för ett genrep inför söndagen. Blev lite sen då det tog lite tid att pulsa då halva vägen var oplogad....pust! Väl framme turades jag och Sara om att träna var för sig och jag är jättenöjd över Tim idag, visst hakar vi oss fortfarande ibland och är lite osmidiga men jag gillar Tims attityd, han är pigg och glad och det bådar gott :) Idag körde jag igenom hela programmet ett par gånger med endast slutbelöning och efter det blev det lite diskussion med Sara kring vart i musiken jag ska bryta och avsluta, alltid bra med ett extra par ögon som kan se och tycka till :) Tack Sara!

Sara var snäll och filmade en del av dagens träning, bra för mig att se... som vanligt är det mest vid snurrarna och andra varvet när han ska backa som det strular.... nåväl, jag är medveten om våra svagheter och i framtiden får jag jobba på att få till ett ännu bättre flyt men någonstans måste man ju börja ;)



Var även roligt att se Sara och Ozzy, jag tycker dom är duktiga då det är snyggt att klara av att behålla positionerna i ett långsammare tempo, sen gillar jag deras flyt i slalomet... grymt smidigt om man jämför med mina spretande ben åt alla håll ;)

Efteråt fick vi följe av Sara och Ozzy en bit på hemväg, trevligt :) Överlag var Tim en riktig solstråle idag, pigg, busig, kontaktsökande och sprudlande glad.... kan det bli bättre trots snö och kyla?

Grabbarna grus....






En drös bilder från vår promenad till träningen blir det också på en glad Timse :)










Udda sittstil....


Trixträning... Tim kan buga...




...och "skämmas"...




Det är en slagen hjälte här hemma nu efter dagens träning och snöpulsande... men ack så nöjd. Imorgon blir det vilo och återhämtningsdag för grabben både fysiskt och psykiskt.

För Inas del har det blivit inomhusträning samt enskilda promenader där hon fått busa loss i snön så hon är ganska nöjd hon med. Annars blir det en lugn kväll, vi har pappas hund här nu och ska ha till imorgon kväll då pappa är bortrest så det är fullt hus med tre vita pälsraketer :)

Ina busar i snön :)




Pappas vovve Zingo ser måttligt road ut över att vara hos oss men han brukar finna sig tillrätta ganska fort...


Zingo tjocknäsa ;)


Önskar alla en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för idag! Ni har en härlig energi och det gäller bara att behålla den när det blir skarpt läge så kommer det gå skit bra. Tack för dom fina orden om mig och Ozzy, det är så kul att någon ser de framsteg vi faktiskt gör :). Jag inser nu att jag glömde lägga in bilderna på Ozzy och Tim men jag får göra det imorgon för dagens inlägg blev belamrat av bilder. Vi ses söndag och vi håller tummar och tassar för er också :). Kram

2010-11-26 @ 20:47:55
URL: http://www.sarashundar.com
Postat av: Marianne

Ni är superduktiga och jag ska hålla tummarna för er. Lycka till

Kram

2010-11-26 @ 22:30:52
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Håller tummarna nu att det ska gå bra för er på söndag :)



Jätte härliga bilder du tagit på vovvarna i snön :)

2010-11-27 @ 00:36:33
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Jeanette, Sly & Enya

Det kommer gå kanon! Kommer heja på er ordentligt imorgon:)Kram

2010-11-27 @ 09:03:25
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Malin

Lycka till i morgon! Håller tummar o tassar! Kram

2010-11-27 @ 23:23:27
URL: http://www.goldenspicypeppers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0