Sjukstuga och gårdagens träning....

Idag är det sjukstuga här hemma, dvs jag har åkt på en härlig förkylning... har känns mig lite halvkass några dagar men under gårdagens kvällspass på jobbet kännde jag mig bara allt tröttare och väl hemma var det bara att inse att jag hade feber och sen dess har det bara blivit värre :( Så nu är det mestadels säng eller soffläge som gäller, sitta vid datorn funkar också skapligt... värst är det när jag rör mig, blir anfådd för minsta lilla, kallsvettig och allmännt trött....bläää! Jag hoppas det ger med sig fort....har ju massor jag vill göra. Tur man har snälla vovvar som står ut med att vila en dag eller två endast med trista kissrundor halvt omkringsläpandes på en mör matte bak i kopplen.... Dom blir nog glada när husse kommer hem från jobbet så dom får en roligare människa att umgås med ;)

Timse agerar gärna värmedyna när matte fryser....


Igår förmiddag innan jobbet medan jag fortfarande var skapligt pigg hann jag iallafall med ett träningspass med Jeanette. Jätteroligt då det var ett tag sedan sist och det är verkligen insprerande att se Jeanette träna sina tjejer som går från klarhet till klarhet. För min del var det jättegivande då jag fick en del tips som jag tar med mig och Jeanette var även gullig och filmade en del vilket alltid är jättenyttigt!

Filmen nedan från vår träning är säkert inte så rolig för andra att se men nyttig för mig så därför lägger jag upp den relativt oredigerad, har bara plockat bort det för min del mest ointressanta och en del dötid som inte ger så mycket att kika på.  Jag fick en del saker bekräftade, ex att Ina lättast skallar och ljudar efter en halt så halter/igångsättningar är något vi får lägga krut på och träna separat. Även fokus att sitta stilla vid sidan behöver vi lägga krut på och mattes kroppskontroll (jag har mycket dumheter för mig som blir tydligt när man kan titta på det efteråt, som att ex pendla/fladdra med högerarmen). Har en hel del andra tankar kring fotgåendet och hur jag ska lägga upp det framöver, ex inte bryta Ina i onödan utan lägga fokus på att bekräfta henne när hon gör rätt så vi slipper frustrationsskall mm

Fick även en hel del bekräftat kring platsen där jag vet sedan tidigare att Ina har en viss sträcka där hon är trygg, kliver jag över den börjar hon tycka det är jobbigt men det gäller bara att träna på, succesivt öka avståndet och fortsätta få henne trygg i vad hon ska göra.

Film från gårdagens träning...


Det finns helt enkelt en hel del att jobba på som alltid men just nu känns det mest peppande och inte helt oöverstigligt ;) Jag har en hel del tankar och funderingar som jag tror kan bli bra... Har dock lite svårt att tänka redigt just nu när huvudet känns som om det vore fyllt av gele... Är iallafall jättenöjd över Inas insats, det känns som att hon gör så gott hon kan efter mattes instruktioner.... hon vill, vill, vill och det är inte fy skam... känns som att hon börjar tycka att träningen blir allt roligare ju bättre vi lär oss att interagera med varandra och tur är väl det :)

Nähe, nu väntar soffläge igen och en stor balja te.... pust...!

Kommentarer
Postat av: Jeanette,Sly & Enya

Precis! Så uppfattar jag det också... Ina VILL verkligen & tycker träning är super roligt:) Trots trist förkylning så hoppas jag att du ger dig själv en välförtjänt klapp på axeln:)



Krya på dig kramar från oss

2010-10-28 @ 18:06:48
URL: http://www.starsweepers.se
Postat av: Marianne

Jag hoppas du snart ska vara kry igen. Hundarna anpassar sig efter vår rytm och finnes sig oftast väl tillrätta med att slappa ett par dagar.

Ha det gott. kram

2010-10-28 @ 22:22:39
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Kasper

Jag och matte hoppas att matte Anna kryar på sig fort.

BRA Tim, att du värmer henne, fast nog är det konstigt att man fryser så väldigt när man är så ovanligt varm!

2010-10-29 @ 00:09:42
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Anonym

Stackare som blivit sjuk. Bli frisk snart så att vi kan träffas och träna agility. Kram!

2010-10-29 @ 21:13:03
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Hej, hitta hit genom Kicki-Gammtackans blogg.



Fin vovve din Ina är. Jag antar att du tävlar eller tänker göra det om man ser eran träning. Visst är det bra att bli filmad när man tränar för nog gör man mycke konstigt ibland som man inte har någon aning om.



Synd att hon skäller vid varje start, funkar väl tyvärr inte så bra om ni ska tävla. Hoppas du får bort det.

Antar du prövat en massa men hur funkar det om du säger att hon gör fel när hon skäller och bryter istället för att bra gå vidare.

Ja,ja förlåt ska inte lägga mig din träning.



Hoppas du blir bra snart för det är inte kul att vara sjuk :(



Lycka till med eran träning :)



2010-10-29 @ 21:53:22
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Ann-Margret & Vinja

Hej igen :)



Har kollat igen på din film när du tränar. Märker du någon skillnad på hur du går om hon skäller eller inte. Det jag tyckte var att ju häftigare du var i dina rörelser så tyckte jag skallet kom då på många ställen. Har du testat med att bara gå riktigt lugnt och avslappat och ha väldigt tysta kommandon om det gör någon skillnad.

Var bara en liten tanke som slog mig efter att kollat på filmen igen ;)



Hur gammal är hon föresten?



Om du vill kan jag försöka fundera ut nått mera, om jag kommer på ;)

Du tillhör inte någon brukshunds klubb som kan hjälpa dig.



2010-10-30 @ 00:45:37
URL: http://heratorpetsvinja.webs.com/
Postat av: Kicki

...Tråkigt att du e dålig...hoppas du mår bättre snart!!!...skönt att Tim å Ina kan ta de lugnt ett par dagar utan att speeda upp sig!!...vi har varit i Tyresö i helgen hos Annies dotter å Novas kullsyster...de har varit jättetrevligt å givande...ha de gott å krya på dig!! kramiz

2010-10-31 @ 17:25:22
URL: http://gammtackan.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilka framsteg ni gjort! Ina vill massor! Inte helt fel att bli filmad i träningen. Det lär man sig massor på. Jag har ju sett hur jag o Nova funkar då du filmat oss. Bra jobbat av er!

Många kryapådigkramar Malin

2010-10-31 @ 20:22:16
URL: http://www.goldenspicypeppers.se
Postat av: Stella o Doris matte Lotta

Usch då inget vidare med förkylning, krya på dig riktigt fort!! Visst är det underbart med hundar som kan ta det lugnt när man inte kan aktivera dem som vanligt, mina är duktiga på det!



Kul att se filmen, jag har funderingar på att börja träna lydnad med Doris, får väl se om vi hittar någon bra kurs att starta med..



2010-11-01 @ 09:00:22
URL: http://www.blondinstella.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0