Kontaktträning under promenad

Gått en längre promenad med Tim bort, passade på att träna lite borta vid valla. Tränade utgångsposition/ingångar och raka sättanden samt myrsteg fot för att få Tim och koncentrera sig och få koll på vart han har benen, han är väldigt sprättig med bakbenen just nu. Har även uppmärksammat att han ibland fuskar och inte sätter ner ena framtassen ordentligt när han sätter sig, jag måste hålla koll på det så att jag verkligen belönar när det blir rätt och inte befäster nåt slarv. Han lät nästan inget idag vilket känns bra, han kan bli lite väl laddad och "pratig" under positionsträningen ibland.

Vi roade oss även med lite balansövningar under promenaden och tränade spontankontakt. Tim var lite stissig i början av promenaden och härjade vid ett hundmöte,men jag tror jag lyckades komma åt honom ordentligt för sen skötte han sig väldigt bra vid tre andra hundmöten Tim var mycket kontaktsökande och trevlig överlag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0