Samträning

Idag åkte vi till hundklubben "Fritt följ" för att vara med på deras samträning. Tim var väldigt stissig för att husse stod en bit ifrån och försökte fota lite så han åkte hem efter en stund. Det tog ett tag för Tim att lugna ner sig vilket gjorde att jag blev lite irriterad då han är så stor och stark, men sen var han riktigt duktig tyckte jag.  Det är lite synd att det ska vara så svårt att fokusera för Tim när husse står i närheten. Vi gjorde en del kul, bla godisförbuds övningar, Tim var lite seg men det fungerade skapligt, han struntade iallafall i korvtalriken som stod brevid hopphindret utan hoppade fint och kom upp brevid mig :)

Mot slutet fokuserade Tim riktigt bra och utförde ett par fina läggnaden, hade bra konakt och skaplig fart i inkallningen (trots en tjuvstart) och höll sig i skinnet trots de andra människorna/hundarna. Det är verkligen nyttigt för Tim att klara av att fokusera bland andra hundar och kunna lita på att jag har koll så att han kan vara lugn. Efteråt blev det fika och Tim fick följa med in en stund, supermysigt tyckte han när han fick möjlighet att ligga och kika på fina tiken Nova.

Tim spanar och vill till husse
image109

Försök till och bilda ett led
image110

Svårt att gå fot tycker Tim när fina Nova är bakom
image111

Ibland kan även spralliga Tim ta kontakt
image112



Kommentarer
Postat av: Tessan

Slå mig inte...har tagit 2 bilder från din blogg idag!!! Kul att kunna visa på min blogg när vi är på samträning...hoppas att det inte gjorde något!!!
Kramis

2007-12-30 @ 21:24:04
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Eva

Vilken fin blogg du har. Många härliga bilder på din lika härliga hund.
Läste lite från tidgare inlägg om det att en del har åsikter om ditt rasval, du nämde det vid fikat idag också. Skit i dom, du gör ett fantastiskt jobb med din Tim.
Min blandis som jag hade, Rocco, var en blandning mellan schäfer och border collie han var världens latase vallhund.
Vi ses på klubben fler gånger...kram Eva

2007-12-30 @ 21:24:12
URL: http://eva-elmhammar.bloggagratis.se
Postat av: kicki fohlin-svensson

Vad mysigt ni hade det! Tyvärr kom ju inte jag, tänkte annars jag o min löpande Rexi kunnat agera stor störning..förmodligen var jag hygglig som inte dök upp.
Hoppas att vi ses snart igen om inte annat så börjar sök kursen snart.
KRAMIS från Kicki

2007-12-30 @ 23:04:11
URL: http://www.kickifohlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0