Spårträning

Idag la husse två spår på ca 300-400m vardera i varierande terräng åt mig och Tim, med en liggtid på ca 1h.Bra att husse lagt spåren så att jag inte hjälper Tim omedvetet. Tim har ju inte spårat på ett bra tag eftersom jag hade så svårt att få honom att ta det lugnt och bry sig om spårpinnarna. Tim fick springa av sig lite innan vi spårade och jag var noga med att han var lugn och fokuserad vid spårpåsläppen. Tim var jätteduktig idag, visst låg han på lite men var nogrann och gick fint  med låg nos. Husse hade endast lagt spårpinnar i slutet av spåren för att få mer fokus på dessa. Tim plockade försiktigt och lite osäkert upp pinnarna i spårsluten och tittade på mig, och då var jag direkt med och berömmde massor. Härligt att han iallafall visade lite intresse för dem eftersom han tidigare bara rusat förbi dem. Avslutade med att Tim fick gå lös och strosa lite medans vi gick tillbaka till bilen.

Överlag var Tim väldigt sansad idag, han jobbade fint och var mycket lugnare att dämpa mellan spåren. Tror att det kanske kan ha varit lite bra att vi tog en rejäl paus från spårandet så att Tim fick landa lite och få upp ett sug efter att spåra igen.

Tim iväg i det första spåret, lite bråttom hade han
image113

Belöning vid spårslutet
image115

Tim jobbar fint i andra spåret
image116

En fokuserad Tim på väg in i skogen
image117

Tim får belöning efter att ha plockat upp spårpinnen
image118

En nöjd matte med en glad Tim i spårslutet
image119

Tim kan stå fint...
image120

Tycker att han har blivit riktigt fin och vuxen i kroppen nu
image121

Vill även passa på att önska alla ett GOTT NYTT ÅR, hoppas det blir ett härligt hundår för Er alla under 2008.

Kommentarer
Postat av: Eva

Gott Nytt År på er.

2007-12-31 @ 17:39:16
URL: http://eva-elmhammar.bloggagratis.se
Postat av: Tessan

GOD FORTSÄTTNING!!!

Så mysig han är Tim, en riktig snygging!
Kramis från oss

2008-01-01 @ 21:48:43
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0