En härlig kväll

Var för en gångs skull pigg på kvällen så jag passade på att gå till en halv upplyst gräsplan där jag endast varit en gång förut för köra lite lydnad med Tim. Han var verkligen supertaggad, inte alls som i fm när han bara ville busa i snön. Tog en chansning och jobbade lite med Tim lös, det blev en del fritt följ och positionsträning samt ett par kanonfina (snabba/säkra) lägganden under gång. Jag valde att endast belöna med röst/godis och inget annat då Tim redan var så uppe i varv och alert. Han höll ett väldigt bra fokus bitvis och hade ett härligt go, det riktigt lös ut ögonen på honom, kanonkul :)

På hemvägen träffade vi på en goldenhane, jag kommenderade Tim nära och han gick lugnt vid min sida, när vi var jämsides med dem talades vi vid lite. Tim skötte sig bra, han var på väg att börja muttra men det räckte att jag gav honom en blick så la han sig vid mina fötter tills det var dags att gå vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0