Fart i läggandet med target

Har haft lite problem med att få Tim att klara av läggande under gång tillräcklgt fort och säkert så efter lite klurande bestämmde jag mig för att prova att träna läggande men hjälp av target (ett blått plastlock). Jag började testa detta inomhus idag,det tog inte lång stund innan Tim fattade att han skulle ligga med framtassarna på tageten. Efter några småpass under dagen provade jag att kommendera honom fot och så fort vi passerade targeten slängde sig Tim ner på backen, provade att lägga in kommandot Ligg, funkade kanon! Nu återstår bara och se om Tim bryr sig om targeten ute också eller om omgivningen blir för intressant då, får fundera ut något lugnt ställe att börja på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0