Fortsatt träning med target

Idag provade jag att ta med targeten ut på gräsmattan här brevid så att Tim fick lägga sig med framtassarna på den ute. Tim fattade vad han skulle göra men hade lite svårt med koncentrationen ute så jag höll bara på en kort stund och belönade spontana lägganden på tageten. Tim var enormt sprallig idag, jag tror han börjar märka av att jag är rätt trött nu när det snart är tentadags.

Senare på em klickertränade jag lite inomhus, tog fram nostargeten som jag inte använt på jättelänge. Det var verkligen kul att se Tim, han visste direkt vad han skulle göra. Tränade att tända/släcka  lampan i köket och Tim var duktig och kämpade på, synd bara att lysknappen är så hård att trycka på. Han fick även följa targeten med nosen, krypa och sträcka sig efter den. Nyttigt för honom att få koncentrera sig och tänka till. Det märks att han blir allt bättre på att testa sig fram, envis liten herre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0