Kvällsaktivering med klicker

Tim har fått ta det lugnt idag så för att han skulle få göra av med lite energi roade vi oss med lite tankeverksamhet inomhus. Tog fram klickern och började med lite kontaktövningar och finslipning av utgångspositionen (jag  har varit lite för snäll med berömmet). Tim var jätteduktig och alert. Efter en mikropaus fortsatte jag med lite trix som Tim egentligen kan men som det var länge sedan vi gjorde ex "skäms", vinka och buga. Avslutade med att börja klicka för det beteende som Tim erbjöd när jag bara passivt väntade ut honom, det blev slalom mellan mina ben och "Åttan", inte helt lätt med en så stor hund men roligt var det. Tim var superkoncentrerad och tyckte det var jättekul, det märks att det var länge sedan jag använde klickern för att uppmuntra nya trix och liknande. Både jag och Tim var trötta i huvudet efteråt, ska bli skönt att sova nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0