Sprallig vovve i stallet

Idag fick Tim följa med när jag skulle till stallet, gick dit och hem så det blev mycket knatande i skogen så Tim var nöjd över att få springa lös och ha det bra. När jag skulle ta in hästen från hagen platsade jag Tim på stallplanen och han låg så snällt ända tills jag gav honom frikommando, trots att jag försvann in i hagen en bit. Tim fick följa med på en kortare tur i skogen och han gick snällt bakom tills vi var nästan tillbaka vid stallet, då fick han syn på en människa på långt håll och sprallade iväg en bit men kom när jag kallade. Därefter var han uppe i varv så jag valde att lägga honom i stallet medan jag red klart.

Sista biten på vägen hem när Tim var kopplad mötte vi två hundar, Tim blev lite orolig båda gångerna då det var trångt och hundarna morrade åt honom men jag valde att bara gå förbi dem i rask takt och inte göra så stor sak av det. Så fort vi passerat lugnade han sig och tog kontakt så förhoppningsvis går det åt rätt håll.

Tim vilar i sängen
image4

Kvällen avslutades med ett smaskigt märgben (iallafall enligt Tim, jag tycker det ser rätt äckligt ut)
image6

Kommentarer
Postat av: Zingo

Grymt brorsan! Ser att din matte hängt ut dig på en blogg så det är bäst du sköter dig!

2007-11-02 @ 13:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0