Uppletande av föremål

Igår gick jag ut och vallade av en ruta, band upp Tim en bit ifrån och la ut 8 föremål (leksaker, boll, trasa, en penna, en kökssvamp och husses gamla strumpa) som han fick leta upp. Det märktes att det var länge sedan vi gjorde detta för Tim var lite osäker först tills han hittade den första saken. Då taggade han igång och tyckte det var jätteroligt. Det var kul och se honom för han var noggrann, och mycket mer villig att komma in med sakerna till mig än vad han brukar. När Tim hittade strumpan utan att jag såg det  tog han den, sprang så fort benen bar in till mig, avlämnade den i min hand och ställde sig väntande framför mig. Först då fattade jag vad han gjorde,det blev bonusberömm och gos, kel. Då valde jag även att bryta för att han var så enormt duktig då det syntes att han var trött. Sammanlagt hittade han 7 av 8 föremål. Efteråt fick han frikommando och möjlighet att springa av sig lite lös, men han valde att hålla sig nära självmant och hålla koll på matte, det kan ju inträffa nåt kul. Sådana här dagar är det verkligen underbart att ha hund, när man får göra saker tillsammans och det känns som att vi båda  har riktigt kul.

Tim på väg ut o leta
image31

Hittat första enkla förmålet, en stor trasa
image32

Tim har hittat nåt förmål
image33

Sen full fart in till matte
image34

Leta, leta...
image35

På väg in med upphittad boll
image36

Första gången Tim bär en disksvamp, lite läskigt men efter lite peppning fick det bra
image37

Mattes älskade trollunge
image38



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0