Apportering och mys i skogen

For iväg med Tim och husse för att träna lite samt bara vara i skogen en stund. Husse var lite seg så han satt mest och tog det lugnt samt fotade lite. Tränade lite apportering med dummies och dirigering med Tim, han var lite osäker, märks att det var länge sedan sist. Tim uppförde sig lite knasigt ett tag i skogen, vet inte om det gått något djur där eller så för han var väldigt låg och krypig. Det släppte dock efter ett tag så vi sysselsatte oss med lite godisträd och trixträning som sitta fint, slalom, kryp och snurra runt. Tim ser rätt rolig ut ibland, han har inte riktigt koll på benen i alla lägen när vi tränar trix. Vi blev överraskade av en hund idag, Jag och Tim var fullt upptagna vid ett godisträd och hör bara plötsligt bakom oss "är det en hane eller en tik", vänder mig då om och ser karl med en stor borzoihanne ett par meter ifrån oss. Jag fick fatt i Tims halsband och satte honom medan de fick passera så ingen skada skedd, men vad förvånade vi blev....vi var verkligen helt distraherade av det vi höll på med och märkte inget annat... Man kan ju tycka att Tim borde hört att det kom en hund, men det kanske var viktigare med godisträd.

Tim på väg in med en dummie
image568

Ska precis belöna Tim med lite gott
image569

Tim ska precis gripa en högerkastad  dummie
image570

Vilopaus och mys i skogen
image571

Puss matte!
image572

Detta kort togs av mig liggandes på mage för att försöka få till ett porträttfoto, inte lätt...
image573


Kommentarer
Postat av: Sigge

Vi kämpar på med kattvalparna här och hoppas på det bästa.
De verkar pigga och äter med god aptit så hoppet ökar.
Men den som gjorde detta skulle man göra mycket med som inte är snällt. Mysigt dop du fick. Jag har också badat en massa idag tillsammans med två brudar!!!

2008-04-06 @ 18:36:31
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0