Bloggen igång igen!

Nu hoppas jag att allt ska fungera på bloggen här igen, tack alla som sagt till om problem med att lämna kommentarer och liknande. Eftersom jag inte kunnat blogga börjar jag med en sammanfattning av de senaste dagarna, det blir en hel del bilder.... 

I söndags hade vi ingen sökkurs så vi åkte ut själva så Tim fick träna på att hämta sökrullen med en ny figurant, en kompis till mig som Tim känner sen innan. Vi körde fyra korta motivationsskick med rulle och påvis, bara för att förstärka själva tagandet av rullen. Tim var kanonduktig! Tog rullen direkt och lämnade den till och med i min hand vid två av tillfällena. Påviset gick i flygande fläng, figgen utgjorde en ganska stark motivation för Tim så då tvekade han inte det minsta, kul!

Tim spanar efter figgen Anna när hon gömmer sig
image542

Full fart ut
image543

Full rulle in med rullen
image544


Påvis

image545

På väg tillbaka efter att ha hittat figgen
image546

Efteråt blev det lite lek och bus, godisträd och balansövningar. Här kör vi slalom mellan benen
image547

Inte lätt med stor hund
image548

Igår mådde jag rätt kass på dagen men piggnade till lite på kvällen så då åkte vi ut till Klubbarp för att vara med på gruppträningen. Tim var riktigt duktig och klarade både inkallning, platsliggning mm i grupp. Vid ett tillfälle försökte en  yngre hanhund som var lös gå fram till Tim  men jag lyckades avstyra det vilket gjorde att Tim slappnade av ytterligare lite, bra om han kan lita på att jag skyddar honom även på lydnasplanen.

Efteråt passade jag på att göra en agilitybana som Tim fick gå två gånger, han var riktigt duktig. Det märks att det var ett tag sen han körde agility för han var väldigt fokuserad och tyckte det var kul. Han brydde sig inte alls om de andra hundarna en bit bort. Vi kör ju bara agility som en kul grej och därför håller vi ju inte så hög fart i hindern men Tim överraskade mig med att gå riktigt fort och stadigt i slalomet så det var kul.

Gruppträning
image549

Sitt stanna kvar i grupp
image550

Inkallning av alla hundar samtidigt, Tim jätteduktig
image551

Agilityträning...slalomet
image552


"Gungan"
image553

Balansbommen tycker Tim är lite läskig
image554

Trångt i däcket om man är stor....
image555

Långhopp
image556

A-hindret tycker Tim är kul
image557

Tim på väg in i en hoppkombination
image558


Kommentarer
Postat av: Tessan och

Äntligen!
Hur irriterande har det inte varit att inte kunna lämna något inlägg här...grrr morrr!!

Oj vad ni är duktiga på träna!! Hör av dig om du/ni vill ha sällskap ut i skogen någongång!!
Kramis

2008-04-01 @ 12:05:31
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: malte o snokas

oj va duktig du är, just idag när vårans matte e sjuk o vi ligger o mojsar i soffan blir vi lite trötta bara av att se nån träna...
du får ta hand om din matte du också när hon e sjuk o dålig av vad vi förstod av eran kommentar, stackare! kör upp din stora kalla mjuka nos i sidan på matte så ska du få höra nåt skojigt!!

2008-04-01 @ 13:11:20
Postat av: Sacco

Hej
Tack för tassavtrycket i min blogg, jättekul att ni tittade in! Oj, så aktiva ni är! Vi ser ut att ha ganska mycket gemensamt. Min matte skulle gärna vilja lära sig mer om sök. Det verkar roligt tycker hon.

2008-04-01 @ 18:05:02
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: molle

Men va,, ligger du i hård tränig eller vad... du ser riktigt cool ut på lydnadsplan med en verklig konsentration.. kul kul...

2008-04-01 @ 20:21:55
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Äntligen funkar det att kommentera.
Jag gillade den där spagropen som du hittat.
Här är skogarna fulla av dom nu. Förövrigt har jag hårda tider i skogen nu. Finns massor av murkelvalpar så nu blir det att jobba hårt som svamphund igen.

2008-04-01 @ 20:21:56
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Bella

Hej Tim
Har varit inne och smygtittat lite på dig förut...oh vad jag tycker du är snygg! Nu ser jag ju att du är jätteduktig på att hoppa också. Matte vill att vi ska börja sån där agillity men jag är lite för liten ännu, fyller 1 på måndag...så nu får jag nog börja snart.
Puss på nosen
Bella

2008-04-01 @ 23:26:21
URL: http://orvegard.bloggagratis.se/
Postat av: Sigge

Men du ska INTE ligga på svampen!
Lär dej att nosa upp den och markera istället.
Jag spårade upp ännu mera murklor idag. Perfekt för matte hade en massa smaskig korv i fickorna.
Sen kan man ju lära sej att plocka svampen också.
Jag brukar göra det när jag hittar och matte
är en bit bort.

2008-04-02 @ 15:07:35
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: malte o snok

e matte piggare nu? våran matte säger att nån trätt en burk över huvudet o hon hör ingenting idag o snorar o hostar så man bli rädd...man e ju liksom inte förberedd på de där nysattackerna..matte liknar rudolf me röda mulen...

2008-04-03 @ 12:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0