Lite lydnadsträning i tråkväder...

Körde lite lydnad med Tim här hemma på eftermiddagen, det blev fokus på att börja få till ställandet ute, lite platsliggning, linförighet samt någon inkallning. Eftersom det var en del folk och hundar ute fick Tim vara kopplad mellan momenten och jag hade svårt att släppa kollen av omgivningen vilket påverkade vår koncentration. Jag litar ju tyvärr inte helt på att Tim stannar hos mig om det kommer en annan hund för nära eftersom han tidigare blivit påflugen här hemma sammanlagt vid tre olika tillfällen när han varit kopplad vilket påverkat Tim lite (och även mig tyvärr). Iallafall så gick träningen skapligt, Tim var lite seg vid sättandet vid linförigheten samt pep lite vid platsliggning annars var han trevlig. Ställanden går sakta frammåt men Tim har verkligen ingen koll på framtassarna, står hur som helst i total obalans...får väl vara glad att han iallafall sakta börjar inse att han ska vara still. Tim avslutade med en klockren inkallning samt ett fint läggande under gång så det kändes bra iallafall. Tog några kort med mobilen, därav kvaliten....gjorde dem svartvita då de blev så enormt överexponerade. Imorgon är det dags för kurs igen, ska bli intressant och se om Tim sköter sig igen bland de andra hundarna.

Platsliggning
image581

Ställande
image582

Titta matte vad fin min belöningsboll är!
image583


Kommentarer
Postat av: Bella

Eftersom jag tycker att du är tjusig vilket som så tycker jag förståss att du är tjusig även om du nu som din matte beskyller dig att vara är nåtsortsexponerad och svartvit......

Gos på nosen
Bella

2008-04-09 @ 19:10:31
URL: http://orvegard.bloggagratis.se/
Postat av: Tessan och

Timse vimse du är alltid snygg, du är ju endå vit så spela roll om allt annat är svart;)
Kramis

2008-04-09 @ 23:01:22
Postat av: malte o snoki

timsingen sån tjusig stil du har, färg el ej!

2008-04-10 @ 10:16:26
Postat av: Cavvetjejerna

Jag ska också träna i dag. Det blir fokusering på ställandet. Nu är det allvar säger matte.
Puss på nosen från Moa

2008-04-10 @ 10:31:08
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Sigge

Jag har fortfarande tråkigt med sjuk matte. Fast idag släpade jag henne runt sjön. Naturligtvis badade jag en massa så jag tog ett par dopp åt dej också

2008-04-10 @ 18:07:40
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Sacco

Så tråkigt att du har blivit påflugen, tre gånger dessutom. Himla otur ni har!! Matte har varit på föreläsning precis som Memea Molin höll. Handlade mycket om hundmöten. Jätteintressant ämne.

2008-04-10 @ 22:31:41
URL: http://www.bjorkmannarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0