Bra hunddag idag :)

Idag har det varit en härlig hunddag, vädret har varit fint då solen har tittat fram och Ina har skött sig jättebra trots att vi mött både joggare, barn och " gubbar i långt skägg och yviga kappor" :)

Idag fick hundarna lite uppletande igen, sammanlagt tre föremål vardera. Tim var jätteduktig med de två första föremålen men sen kom han av sig och flamsade runt lite innan han kopplade igång hjärnan igen och fixade sista föremålet. Han var iallafall jätteduktig med att komma in med grejjerna så för stunden verkar den delen funka bra. 

Tim vill iväg!


Lite svåröverblickad terräng valde jag medvetet för att Tim skulle få jobba lite extra


Tim har hittat första föremålet!


På väg in med sista föremålet


För Inas del var det ju endast andra gången hon körde uppletande så där gäller ju bara massa beröm så fort hon visar intresse för en sak. Himmel vilket föremålsintresse den hunden har och vilken fart! Hon imponerade på mig genom att verkligen vilja komma in med föremållen idag, dock har hon så brått och blir så glad över att få jobba att hon stressar lite för mycket och tar allt i en rasande fart. Hon försökte vid ett tillfälle komma in med en stor jordklump hon hittade till mig...föremål som föremål tänkte väl hon...knasfia! Nåja, vid tredje föremålet hade hon varvat ner lite mer och jobbade då jättefint och metodiskt medan hon sökte av området.

Ina vill iväg!


Ina på väg in till mig i full fart med första föremålet


Hittat en till grej i full fart


Passade även på att träna lite fasthållande av träapporten med Ina, det går sisådär...hon vill mest springa iväg och tugga på den eller kampa med den...

"Håll fast"


Tim fick göra ett par vanliga enkla apporteringar, märktes att det var ett tag sen sist då han gjorde en tjuvstart och tuggade lite men annars är han duktig, han vet vad han ska göra och griper fint.

Apport!


Jag kan de här redan matte....ge mig godis nu! (kolla jordstänken i Tims huvud....)


Efteråt blev det lek och bus för hundarnas del. Jag får gå in och bryta dem ibland för dom kan hålla på och springa lite väl mycket och hårt vilket inte är bra för Tims höft, som tur var funkar det överlag bra med att bryta Tim och be honom ta det lugnt en stund imellanåt. Tim hittade ett fint istäckt vattenhål så han passade på att visa Ina hur man leker isbrytare på bästa sätt... Eftersom vi hade så nära hem lät jag honom hållas då han enbart blev blöt ordentligt på benen och under magen, annars vill jag ju inte att han ska kyla ner sig med tanke på höftled och rygg/ländmuskulatur.

Hmmm dumma is....


Det gäller att trycka ner isflaken....


Sådär ja!






Kommentarer
Postat av: Åsa

Vad roligt att se en massa fina bilder där båda jobbar bra! Kul att det går så bra med Ina också. Jag gillar isbrytaren skarpt! Nospussar till båda två från oss

2008-12-18 @ 23:36:13
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Marianne

Det var fina bilder som visar hur duktiga och arbetsvilliga hundarna är. Jag hoppas att Tim inte ska få några problem med sin höft.

Ha det gott. kram

2008-12-19 @ 00:09:19
URL: http://www.ekoxenskennel.se
Postat av: Pia

Så kul att se. Jag ler med hela kroppen när jag ser hur gott dom har det. Den uppmärksamhet och att få arbeta är precis vad Ina fått för små portioner av..

Hon älskar att leta fram saker.......Har letat mycket barn i skogen som blivit överlyckliga då hon hittat dem Lite svårt att ta dom i munnen.

Hon kanske tror att det sitter en hustomte bakom stenen ? Och vad fint Tim tar hand om Ina och att de kommer så bra överens.Måste vara kul för dem båda. Att ha en likasinnad dagligen hos sig :=)

2008-12-19 @ 00:32:44
Postat av: Pia

Förresten...Apporten har hon aldrig gjort Och har aldrig gillat att släppa ifrån sig saker.. blir hellre till en kamp-belöning på nåt sätt...Byta grejjer kan gå om det är något mycket intressantare.

2008-12-19 @ 00:36:20
Postat av: lotta, Juni o Cola

åå vad fina bilder och ojoj vad du o hundarna är duktiga!! kaalt såg det ut i vattnet...huvva.brrrrr

2008-12-19 @ 07:07:07
URL: http://www.juniocola.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Buhuuuuur va kallt isvatten!



va duktiga dom är på uppletande vovvarna. imponerad

Bentley håller på att dö av leda här hemma....

2008-12-19 @ 09:50:41
URL: http://www.bentley.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Åh, vad duktiga ni är! Och er matte, sen!!

Att trycka ner isflak - DET skulle jag också vilja kunna! Ville så gärna komma åt vattnet därunder! Men jag är nog för liten och lätt, eller också är det matte som inte vill släppa ut mig på tunn is?

Vore bättre om hon hjälpte mig till ett litet skönt vinterbad!

Jag ska visa henne dina bilder!

Nosgos till dig, och till Ina också!

2008-12-19 @ 11:18:08
URL: http://www.belof.se
Postat av: Sigge

Perfekt jobb med isen tim!!!!!!!

Jobbigt är det att vara tvungen att försöka få bort den för att komma åt vattnet en här är många spagropar tillgängliga nu igen

2008-12-19 @ 19:51:50
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: frippe

Haloj på er!

Vilka underbara bilder det var hos er idag, vilken gentleman du är Tim som knäcker isen åt tjejen!!!!

Vad duktiga dom är båda två med träningen.

Jag gerupp aldeles för fort om jag skulle börja träna det som du tränar med dina.

Nu är det bara att kika in hos mig och spana in alla bebbar...

Kramizz och trevlig helg på er....

2008-12-19 @ 20:03:12
URL: http://frippe.bloggagratis.se
Postat av: malte o snoken

över stock över sten, skumpar vi i solens sken....! men uj det där badet såg vasst o otäckt kallt ut! hem o värm er!!

2008-12-20 @ 11:34:36
Postat av: Tuna Luna

Oj, vad duktiga ni är!!

Imponerande. Jag blir mest sugen på vattenhålet ni hittat.

God Jul förresten!

2008-12-20 @ 15:38:05
URL: http://tuna08.blogspot.com
Postat av: Elisabeth och Sacco

hi, hi Ina ser ut att vara lite mer försiktig av sig än Timse.. Vi tittar avundsjukt på den fina apporthållningen! Kan jag räkna till tre innan tugget kommer så är det bra.. men det är bara att kämpa vidare..

2008-12-21 @ 19:59:42
URL: http://www.bjorkmannarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0