En tur till stallet

Idag har det inte hänt så mycket, Tim fick följa med till stallet när jag skulle mocka. Blev ingen ridning för jag var helt slut, har vart en tuff dag med olika prövningar. Gick genom skogen hem så Tim fick gå lös, han  var lite nonchalant idag så jag fick skärpa upp mig lite och sätta lite krav på honom så att han inte fick göra precis vad han ville. Han fick gå vid sidan bitvis, gå bakom samt lite inkallningar för att se så han höll koll på matte vilket funkade så han blev mer med och alert igen. Han la iväg efter nåt djur idag (troligtvis en hare) men jag lyckades få honom att vända igen så det känns bra även om det tog lite längre sträcka än sist. Troligtvis för att jag själv var så seg och inte så snabb i reaktionerna samt inte tillräckligt rolig i berömmet. Inte lätt att försöka vara superrolig när man helst vill krypa ner i sängen. Kommer nog sova gott i natt hoppas jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0