Ingångar med apporten

Tränat ingångar med apporten med Tim inomhus idag, samt även att han får sitta och hålla den längre stunder. Det går sakta men säkert bättre och bättre, det går att kommendera Tim både sitt och fot och han håller kvar apporten. Nu gäller det bara att han ska förstå att han ska plocka upp den och komma in, med den. Inomhus har han inget stort intresse att plocka upp den utan tar den om jag ger honom den och kommer in fot med den om jag ber honom, men vill inte ta upp den från golvet. Utomhus har han lite mer intresse av att plocka upp den men där flamsar han mer och vill inte komma in helt med den. Det är ett evigt pysslande för att få ihop apporteringbiten...
Annars har det inte hänt mycket idag, mest legat och gosat. Husse har tagit alla promenader idag så jag fick en dag ledig från eventuella hundmöten för att samla lite kraft så jag orkar ta nya tag....är fortfarande lite nere sen igår, är över lag trött på att det till och från ska vara så tufft med hundmöten/andra hundar. Nåja, nån gång hoppas jag att jag får ordning helt på min och Tims kommunikation så vi slipper lägga massa energi på bråk, stress och tjafs, jag vet ju hur underbart roligt vi ändå har när det väl klaffar i träningen... 

Jag behöver få bättre kroppskontroll...vadå dubbelkommando......
image361

Tim har kommenderats fot med apporten och håller fast...hmmm funderar på om det är radioaktiva ämnen i hundgodiset
image362

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0