Inte lätt med apporten

För tillfället har vi två vita lurvtussar här hemma då även pappas hund Zingo är här eftersom pappa är nyopererad i knät, så i morse vaknade jag med två vovvar som glatt försökta få plats brevid mig, ganska trångt blev det.

I dag försökte jag få Tim att hålla fast och bära träapporten utomhus vilket inte är helt lätt. Jag har svårt att hitta ett bra sätt och belöna på samt uppmuntra honom utan att han antingen går upp i varv och bara sprallar runt eller tappar intresset och blir låg. Iallafall så gav jag honom apporten och gick/joggade sedan baklänges och berömde honom så fort han höll den ordentligt i munnen. Vi såg nog bra konstiga ut... Jag höll även ett stadigt tag i apporten och berömde så fort han tog ett bra tag om den, det funkade skapligt men det känns fortfarande som om det blir aldeles för ostrukturerat. Har iallafall bokat en tid på lördag med en hundinstruktör som träffat mig och Tim tidigare som jag hoppas kanske har några tips och ideer, det märks.

Tim bär apporten i rörelse
image138

Tränar fasthållande
image139


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0