skogspromenad och ridtur i skitväder

Idag fick Tim följa med till stallet så det blev en skogspromenad dit och hem. Passade på att träna lite fritt följ samt vändningar på stället på en liten skogsstig för att Tim skulle tvingas hålla koll på benen. Tim var väldigt med och alert och satte sig nästan lite för långt fram, dock var han tyst och fin vilket är bra eftersom han ibland kan tjuta lite när han tycker att det är för roligt.  


Tim fick följa med när jag skulle rida, en skrittur i skogen. Nyttigt för både mig och Tim eftersom jag dirigerar honom en del från hästryggen ex framför, bakom etc. Även bra att se att Tim lyssnar ordentligt eftersom jag inte kan fuska genom att omedvetet använda kroppen eller fysiskt peta till Tim för att få honom att göra det jag vill. Det är kul att se hur lyhörd och trevlig han är för det mesta när han är med på ridturerna. Jag vet själv att jag blir noggrannare automatiskt eftersom det blir så vikigt att han lyssnar bredvid hästen och Tim har fullt upp med att hålla koll på hästen och dess rörelser vilket gör att han fokuserar mer och inte springer runt och gör en massa annat. Tim sover som en stock nu, det tar väldigt mycket psykiskt på honom att vara med på ridturerna men han verkar nöjd, kul när man kan dra lite nytta av hans följsamhet och de vallningsegenskaper han har i sig

Kul i skogen med alla pinnar
image141

image142

Fina Tim trivs i skogen
image143

Bambi på hal is...
image144


Kommentarer
Postat av: Eva

Vad härligt det låter att rida i skogen med hunden med sig. Han är så fin din Tim.

Kram...Eva

2008-01-11 @ 14:37:29
Postat av: Anna H

Hälsa Tim att nu behöver han inte sakna mig så många dagar till. Kommer ju till lkpg på tisdag igen.

2008-01-11 @ 17:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0