Träning bland många vovvar

Idag blev det samträning på frittfölj för Tim, husse och pappa med hund var med ut. Tim hade väldigt svårt att koncentrera sig bland alla hundar och med husse som störning, dock fungerade han bättre efter ett tag och lugnade sig lite. Positivt var iallafall att han inte brydde sig så mycket om att det var en löptik med, skönt.
Passade på att gå ut och träna lite efter fikat när Tim vilat lite, det gick skapligt även om han har svårt att fokusera när husse är med. Dock tycker jag ändå att det gick lite bättre än det brukar mot slutet och jag lyckades hålla mig ganska lugn trots att Tim for runt en del.

Provar att lägga in en film från träningen efter fikat, inte lätt med husse som störning.


Lite bilder från dagens träning:

Fösöker få Tim att lugna sig lite bland alla hundar
image167

Lite bättre följsamhet
image168

Platsliggning
image169

Ställande
image170

Kamp med bollen är kul....
image171

Tim väntar på belöning
image172

Äntligen belöning....Weeee...bollen...
image173

Vill passa på och tacka alla som peppade mig med snälla kommentarer när Tim flamsade runt och brölade, Kram på Er!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Tack för bilderna!!
Har "snott" några till för att sätta ut på ff:s hemsida, "bilder från samträning"....Inte idag men när jag får tid, har en del från andra samträningar!
Må gott!

2008-01-20 @ 20:34:24
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0