Utomhusträning med nya apporten

Idag provade jag att låta Tim bära den nya apporten lös utonhus medans jag gick baklänges, först var han lite tveksam men det släppte fort och han blev riktigt positiv. Idag belönade jag med kamp med bollen efter att jag kommenderat loss vilket fick upp motivationen hos Tim, han tuggade inte en endaste gång :) Han fick även hålla fast apporten vid språngmarch och jag kunde ta i apporten utan att Tim släppte innan kommando vilket känns jättebra då han förut släppt apporten så fort jag vidrört den. Skam den som ger sig, det kanske finns hopp om att få till apporteringen om vi kämpar på även om det är väldigt många delmoment som ska fungera...

Förväntansfull Tim innan träning
image186

Tränar fasthållande i rörelse (jag går baklänges framför Tim)image188

image189

Fatshållande i språng
image190

Kommenderar loss av apporten
image191

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0