Lydnadsträning med massiv störning och jättestolt matte

Idag fick Tim leka med pappas hund Zingo i skogen ett tag för vi skulle kolla om det kommit någon svamp ännu vilket vi inte såg, dock blev det lite hallonplockning och Tim passade på att plaska i alla fina lergropar som finns där. På eftermiddagen åkte vi en sväng till klubbarp för att vara med på deras måndagsträning då Tim inte varit där på jättelänge och han behöver störningstränas. Det var ett helt gäng med hundar med idag så Tim hade en hel del att titta på. Jag hade Tim kopplad de fem första minuterna men sen åkte kopplet av och jag jobbade med Tim lös resterande tid. Vi fick träna sedvanligt fotgående, läggande, ställande och inkallnig samt även med olika störningar då hundarna kallades in i omgångar mellan varandra, vi fick gå tätt tätt i par bitvis mm. Måste säga att Tim var såå duktig, han tyckte det var lite jobbigt när det blev för trångt mellan de andra hundarna men klarade det över förväntan med stöttning av mig. Det ända vi inte gjorde helt var läggande under gång bland alla hundar (jag stannade och la honom som en vanlig platsliggning istället) eftersom vi har haft en del problem med de momentet.  Det kände så skönt att det flöt på idag, att jag kunde jobba med Tim lös trots alla hundar i närheten och han kändes så lugn och fin. Är faktiskt riktigt stolt över min trollunge, han kan ju när det väl klaffar mellan oss :) Tim fick avsluta med att ta några hinder på agilityplanen vilket gick bra, han tycker ju att det är kul och det blir lite mer fritt och fartfyllt efter all koncentration på lydnadsplanen eftersom vi enbart gör det på en lättsam nivå. Det märks på Tim att det var mycket intryck för honom idag och ganska höga krav på träningen för han har sovit som en stock sen vi kom hem.

Mycket folk på gruppträningen


Tim tyckte det var lite läskigt att sitta mitt bland alla hundar först


Tim ligger snällt medan jag fumlar med alla saker


Fritt följ och halter




Inkallning mellan hundarna, Tim har full fart


Platsliggning medan alla förare går runt


Salom på agilityplan


"gungan"


Hopp!

Kommentarer
Postat av: Tanten

På de flesta bilderna på er så ser Tim ut att uppföra sig exemplariskt! Det är så kul att se hur han håller kontakt med dig och vise versa. Och så är han ju så vacker att jag blir alldeles lycklig av att se honom ;)

2008-07-22 @ 12:24:44
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Sazsa

Supersnygg bild på honom när han hoppar över hindret :D

2008-07-22 @ 14:40:11
URL: http://thiara.blogg.se/
Postat av: Sigge

Vad du ligger i med träningen!

Hoppas att du hinner besöka de trevliga spagroparna igen inom en snar framtid. Ska visst bli äckelhett och då försvinner de.

Matte som hatar sån värmae går redan rut o stönar i förebyggande syfte

2008-07-22 @ 18:49:14
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Åh, va du är duktig! Och din matte sen! Det där skulle vi aldrig klara! Men jag är en hejare på lerpölar, badplatser och att äta hallon! Det finns massor där jag bor. Vinbär är också gott, jag och fåglarna turas om att äta upp dom för matte!

2008-07-22 @ 19:50:41
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: Cavvetjejernas matte

Jösses vad ni tränar! Är det inte sommaruppehåll på eran klubb?

Vad bra det ser ut att gå för er, ni är så flitiga och jätteduktiga.

Moa har tränat platsliggning hemma i trädgården och hoppat med apportbocken. Gick kanon.

2008-07-22 @ 22:19:37
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth

Att ni orkar träna i värmen, här stånkar och stönar vi i värmen. Fast med handen på hjärtat så har vi varit och tränat lydnad idag på förmiddagen. Höll oss i skuggan då var det ok.



Vit hund och lerpölar, låter som en lysande kombination:)

2008-07-24 @ 14:10:19
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: camilla

Vilet fint ekipage ni är!!!

Har ni anmält till tävling?

2008-07-28 @ 08:52:28
URL: http://www.bentley.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0