Skogspromenad, bad och bloggpaus...

Idag for jag och Tim ut i skogen med husse, pappa och Zingo för att kika efter lite svamp. Vi hittade ingen svamp men hundarna fick en mysig stund i skogan iallafall. Dom hittade ett gyttjehål som dom kastade sig i så dom var väl inte allt för fina efteråt....

Trollungen Tim (med väldigt skitiga ben)


Kolla vilken fin pinne jag hitta matte!


Låt bli min pinne!


Två skitgrisar


På kvällen fick Tim göra ett uppletande med fyra föremål, det gick inte så bra då han efter att ha hittet ett förmål stannade upp med ena baktassen lyft och såg lite skrämd ut. När jag skulle kolla igenom honom fortsatte han dock leta men väldigt ostrukturerat. Jag hittade inget i hans tass utan jag tror att han trampade på en taggig gren då vi såg att det fanns en taggbuske i "rutan". Efter uppletandet fick Tim bada lite, det var en annan hund vid sjön men Tim brydde sig inte om den utan höll sig hos mig så det var bra. Det var länge sen han badade nu och det märktes att han tyckte det var mysigt.

Tim spanar in uppletanderutan


Kolla vad jag hittade i rutan...


Bada!!!!






Blötdjur!


Jag och Tim får passa på att önska er alla en trevlig vecka då det kommer att bli en bloggpaus resten av veckan här. Jag åker nämligen upp till stockholm imorgon och fram till söndag för att hjälpa till med renhållningen på World Dog Show så Tim får roa sig med husse här hemma under tiden. Må så gott, kära bloggvänner!

Kommentarer
Postat av: malte o snoken me matte

å vad det lät roligt även om det handlade om renhållning! hoppas du får superkul!

gyttjebad minsann det är grejer det iaf när man får göra jordens magplask i sjön sen! vad härligt ni har det!

taxgos!

2008-07-02 @ 10:51:58
Postat av: Kasper

Hej Tim! Tjusigt, jag gillar att se både mig och andra efter ett lerbad! Särskilt vi vitingar får så ny och rolig teckning då! Bra också att du gör framsteg med din mattes träning! :-)

2008-07-02 @ 12:50:49
URL: http://www.belof.se/Kasper-index.htm
Postat av: camilla

Underbart skön badstil! Hoppas ni får en trevlig helg!

2008-07-02 @ 13:50:59
URL: http://www.bentley.dinstudio.se
Postat av: Tanten

Wow, vilken underbar hoppbild du fick till här! Pussa världens vackraste Tim från mig.

2008-07-02 @ 18:12:04
URL: http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se/
Postat av: Cavvetjejernas matte

Underbara badbilder som vanligt när Timsen badar:-)

Hoppas du får några trevliga dagar i Stockholm även om du ska jobba med renhållningen.

Tänk bara vad du kommer att sakna din vita prins...snyft, för det kommer vi att göra

2008-07-02 @ 21:28:18
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: molle

Men vad skönt med en liten ler inpackning...

Helt betagen i dina hopp ut i vattnet...

Hur är det möjligt??

2008-07-03 @ 18:23:06
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0