Börjat ny sökkurs

Idag drog söket igång igen då det var ny kurs. Det var kul att komma igång igen och se hundarna som överlag var duktiga trots att det varit ett upphåll med söket. Vid uppvärmningen fick Tim gå lös lite medan Erika med sin lagottohane Tambo gick bakom, vi gjorde även ett möte där Tim gick lös utan att de fick hälsa/bry sig om varandra. Tyckte Tim tog det bra, han var inte så svår att få kontakt med och höll sig i skinnet. Det märks så tydligt att han funkar bra när jag är lugn och inte bryr mig om saker runt ikring.  Är jättenöjd över Tim idag. Han fick börja med en utplanterad figge vilket gick bra, han kom in fint med rullen. Under påviset (som gick i full fart) gick det ut en ny figge så att Tim inte såg när den gick iväg. Tim var lite tveksam först så jag fick kalla in honom en gång, men sen funkade det och ytterligare en figge gick ut när vi var på påvis. Vid sista figgen såg man hur "poletten trillade ner" på Tim och han verkligen förstod vad han skulle göra. Jättekul och se, det kunde inte slutat bättre idag. Det blev även lyxfika idag, Tessan bjöd på jättesmaskig tårta, Tack snälla! Tim fick vara med vid fikat idag tillsammans med instruktörens schäfertik som nyss börjat löpa. Jättenyttigt för Tim att lära sig lyssna och inte gå omkring och bara försöka nosa henne därbak...

Primo var först ut idag, här är det full fart in med rullen....


Erika och Tambo på påvis i full fart


Tim iväg mot första figgen


In med rullen...


Han var lite sprallig in med figgen....fort, fort...vadå lugna mig???


Försöker få Tim fokuserad ut efter figgen...


Tim full fart in med rullen, jippie!


Åke impade med en väldig fart idag...räsermastiff....


Rexi kommer med rullen så fint


Är vi söta nu? Tim och Rexi vid fikat efteråt


Vi vill ha godis, Nuuuu!!!

Kommentarer
Postat av: kicki

ja ni var verkligen bra på söket! Visst är det kul när man nästan ser hur "lampan tänds" ? Ska bli roligt att se hur Tim är nästa gång. Det kan ta lite tid innan det verkligen sitter, men med ordentlig målbildsträning kommer man långt. Resultatet kom ju på söket nu...härligt!

Kicki och Rexi

2008-06-18 @ 07:38:37
URL: http://kickifohlin.blogg.se/
Postat av: Tippen

Hej på er!

Tack för kommentaren om bilderna, va kul att ni kikade in hos mig, du verkar vara en väldigt duktig kille, jag tror att min matte önskar att jag kunde lyssna lika bra. Men hon får väl jobba mer me mig:-)

Svansvift

2008-06-18 @ 08:11:58
URL: http://tippen.bloggagratis.se
Postat av: Tanten

Tror att jag håller på att bli förälskad... i Tim! :D Underbara rörelsebilder på alla vovvarna.

2008-06-18 @ 10:22:01
Postat av: malte o snoken

å va ni e duktiga! vi skulle ha börjat nosa efter rådjur o kanin o räv o vildsvin å...jasså hade vi en uppgift oxå? hmm...

2008-06-18 @ 12:30:59
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Visst är dom duktiga våra vovvar!! Man blir så stolt över dom. Ska kolla ifall jag kan ladda hem bilderna eller om ftp:n är ny...isåfall mailar jag;)

Kramis kramis!

2008-06-18 @ 12:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0