Börjat tävlingslydnadskurs

Idag började jag och Tim vår tävlingslydnadskurs. Jag var trött och Tim var seg i värmen så det var ingen bra kombination. Jag hade svårt att belöna honom så han tyckte det var roligt vilket gjorde att han knappt ville lägga sig under läggande under gång samt att han sackade och inte hade koll vid ingångar/fotgåendet. Ställandet började vi om lite smått med eftersom Tim har haft så svårt för det. Positivt var iallafall att platsliggningen gick bra, Tim låg kvar utan att försöka gå upp eller pipa/gny. Dock gick jag fram och belönade ganska tätt eftersom det var ny miljö och delvis nya hundar. Husse var med vid träningen idag vilket också påverkar Tim som vill hålla koll på flocken, nästa gång ska vi fa samåka med några andra så jag hoppas att det ska bli lite bättre när inte husse är med som störning. Tyckte Tim skötte sig bra mot hundarna idag, han spände lite mot en yngre schäferhanne men annars var han inte gruffig dum. Tim fick leka/hälsa lite på Vilda,  en hoffetik efteråt men dom var rätt trötta så det gick rätt lugnt till. Jag tror att det blir en väldigt nyttig kurs då instruktören känns duktig, påhittig och får en att tänka till (även om jag säkert ger ett lite förvirrat intryck). Vi fick i uppgift att börja skriva strukturerad träningsdagbok så nu får jag ta tag i och försöka lära mig planera träningen bättre vilket kan behövas. Tyvärr bir det inga bilder idag då husse försökte hålla sig undan när vi tränade.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vi vill önska er en trevlig helg och sommar ! =)

Lycka till med allt ni tar er för !



Veronica Isa o Vittra

2008-06-06 @ 09:45:49
URL: http://web.comhem.se/isavittra
Postat av: malte o snokas matte

det där låter jättespännande o kan nog vara jättenyttigt! tycker du e så tålmodig o duktig som tar tag i saker o ting!

2008-06-06 @ 13:28:30
Postat av: Sigge

Vad duktig du är som orkar träna i hettan.

Som belöning borde du få komma hi och bada i flera av alla mina sjöar.

Men jag badar ju flera gånger om dagen så jag hoppar i några extra gånger åt dej

2008-06-06 @ 20:47:55
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth

Känner igen det där med att "måste vara roligare":)



Sacco hälsar att han ska träna på simhoppen och hålla koll på bakbenen så han blir lika duktigt som Timse.

2008-06-06 @ 22:22:48
URL: http://www.bjorkmannarna.se
Postat av: camilla

Tävlingslydnadskurs är kul.

Man blir lite förvirrad när man ska försöka ta till sig all ny information.

Vi fick träna att gå linförighet UTAN hud. Jättenyttigt.

Men det såg väl inte klokt ut där vi gick höger vänster om march som ett värsta kompani ;D

2008-06-07 @ 08:37:59
URL: http://www.bentley.dinstudio.se
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Hi hi bra att jag kan få dig att skratta!!

Så duktiga ni är som orkar med kurs i denna värmen...är det hos A du går?? ;) låter kanon med tränings dagbok, det fick inte vi göra någon :(



Må gott i vämen och ge Timsen en puss! och husse kan du hälsa;)

2008-06-07 @ 23:20:17
URL: http://www.ackebus.se
Postat av: Cavvetjejerna

Vi har fortsatt att träna på kvällarna efter att kursen slutat. Det har gått kanonbra. Hon har till och med tagit apportbocken utan tjat. Helt otroligt. Undra hur länge den glädjen varar?

Moa med matte

2008-06-08 @ 00:04:27
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0