Lite lydnadsträning hos pappa

Idag gick jag till pappa en sväng med Tim för att träna lite lydnad utanför honom så han kunde fota lite. Först lånade jag honom och Zingo för en platsliggning, Tim var lite fladdrig så jag fick gå fram och belöna honom ofta men jag tyckte ändå det gick bra med tanke på att han hade både mig, pappa och Zingo som han ville ha koll på men ändå klarade att ligga still. Därefter passade jag på att leka lite med Tim för att få upp hans intresse för mig lite. Gjorde lite ögonkontaktsövningar och som belöning fick Tim hämta en frisbee. Tim fick vila lite och titta på medan jag tränade en kort stund med pappas hund Zingo. Tim följde oss intresserat och när jag väl kopplade loss honom för att träna lite fritt följ med nåt ställande/läggande samt inkallning var Tim precis lagom taggad. Han var lyhörd, lagom pigg och  väldigt kontaktsökande och jättekul att jobba med. Körde ett kort men intensivt pass och Tim gick riktigt bra även om han tränger lite i vändningarna. Läggande gick bra idag och ställandet skapligt förutom att jag gärna omedvetet med kroppspråket "trycker" bak Tim precis innan jag ska kommendera vilket gör att han tvekar/ saktar ner för tidigt. Tyckte Tim var något sen i starten idag vid inkallning, ska nog ta och träna enbart fart/glädje i dessa någon dag. Det märktes att Tim var betydligt piggare idag när det var lite svalare, blåsten verkade inte bekomma honom nämnvärt.

Platsliggning


Lek och bus med frisbeen




Pappa med sin vovve


Fritt följ


Läggande


Tillbakagång vid ställande


Inkallning



Kommentarer
Postat av: Tessan och "pälsbollarna"

Ni är så flitiga!! Pust jag måste ta mig i kragen....



Kramis!

2008-06-11 @ 23:46:18
Postat av: Josefin

Tack för hälsningen! Men jag hoppas att vi träffas i sommar. Vi skulle ju se till att träna ihop någon dag. Vi kör på tisdagar så länge någon annan vill uppe vid stugan. Det gäller att ha lite regelbundhet annars kommer vi nog inte att bli redo för tävlan i augusti.



Ser ut som det går bra för er! När ska ni ut och tävla?

2008-06-12 @ 15:07:17
URL: http://www.pinscherpojkarna.se
Postat av: Sigge

Men det vet du väl att det ingår i våra hundliga rättigheter att få besöka Grisöronaffärer!

Ofta ska vi dit också och helst ska man få handla precis vad man vill (fast det får iallafall jag väldigt sällan)

Badleksaken är superskoj

2008-06-12 @ 19:16:56
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Cavvetjejerna

Dom är såå snygga, där dom ligger platsliggning. Tycker att Moa börjar bli bättre och bättre och verkar tycka att det är kul när vi tränar.

2008-06-12 @ 20:52:17
URL: http://cavaliersajten.bloggagratis.se
Postat av: camilla

Det är väl härligt när träningspasset fungerar. Det ser "klockis" ut på bilderna!! Snyggt!!

2008-06-12 @ 21:37:27
URL: http://www.bentley.dinstudio.se
Postat av: Elisabeth

Så fint han ligger! Sacco tippar alltid över på sidan..

2008-06-12 @ 21:59:29
URL: http://www.bjorkmannarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0